Orginalet skulle troligtvis behöva sig en omgång,det är inte helt ovanligt att den biter ifrån sig i start o landningar,den kräver en hel del av piloten den med..
Anledningen Janne att jag(o och jag är inte ensam) reagerar på dina inlägg är att de skrivs på ett sätt som är så tvärsäkert,jag vet att du har stora kunskaper i ämnet men ibland så tycker jag att det blir nästa roligt..
De cubbar jag har flugit har haft en sak gemensamt o det är att de blir mycket snällare om de är lite större,längden kontra vingspannet gör den idealisk till att få div. oönskade kursändringar om det inte är vindstilla,speciellt i starten om man inte är med..Sidvind gillar den inte alls..
Fart är som jag har upplevt det A och O i starten,att man inte rycker upp den för tidigt utan låter den få bra fart på backen o i kontrollerad rak kurs..Har sett många halvmånar när de ska upp..
Den har en hel del gemensamt med DH Beaver i proportionerna o den upplever jag som likadan..
Dock så är det en av de trevligaste kärrorna jag vet o flyga av samma anledning,för att få den att uppföra sig så måste jag vara aktiv bakom radion annars blir det lätt hängande röv i svängarna o groundloop när den ska upp eller ner.. :oops:
Anledningen Janne att jag(o och jag är inte ensam) reagerar på dina inlägg är att de skrivs på ett sätt som är så tvärsäkert,jag vet att du har stora kunskaper i ämnet men ibland så tycker jag att det blir nästa roligt..
De cubbar jag har flugit har haft en sak gemensamt o det är att de blir mycket snällare om de är lite större,längden kontra vingspannet gör den idealisk till att få div. oönskade kursändringar om det inte är vindstilla,speciellt i starten om man inte är med..Sidvind gillar den inte alls..
Fart är som jag har upplevt det A och O i starten,att man inte rycker upp den för tidigt utan låter den få bra fart på backen o i kontrollerad rak kurs..Har sett många halvmånar när de ska upp..
Den har en hel del gemensamt med DH Beaver i proportionerna o den upplever jag som likadan..
Dock så är det en av de trevligaste kärrorna jag vet o flyga av samma anledning,för att få den att uppföra sig så måste jag vara aktiv bakom radion annars blir det lätt hängande röv i svängarna o groundloop när den ska upp eller ner.. :oops:

Kommentar