idag kom min "La Racer" från World Model

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

    #16
    Tackar för tipsen om landningstället Nyroth. Ska kolla över de innan jag sätter ihop för mycket av prylarna.

    Men måste meddela att jag hittade igår ett ännu grymmare erbjudande av en LA Racer !!

    Peakmodel säljer nämligen ett kit med LA Racer komplett med motor. Dock något mindre en OS40LA. Inga servo i detta kit dock men priset är riktigt bra 99,50USD mindre än 650kr för modell och motor!!!

    Här har ni en länk om någon är sugen

    LA Racer 40 with OS LA 40

    De har även en högvingad modell som heter LA Flyer 40 för 96USD

    Länk här LA Flyer 40 with OS LA 40

    De har även kanonpriser på lite större kärror med FRI FRAKT just nu.. tex YAK:are, EDGE, EXTROR för runt 3000kr inklusive frakt. riktigt nice synd att pengarna på kontot är lite begränsat just nu

    /Martin

    Kommentar

    • T5
      • jul 2006
      • 1300

      #17
      Jag hade en lågvingad World Models Mach II och den flög bra... Väldigt lätt modell och med en Thunder Tiger .46 gick den stenhårt. Mycket plan för en liten peng.

      Fanns två nackdelar dock
      1. Riktigt ful design
      2. När jag kvaddade gick den i tusen bitar, väldigt dåligt limmad.

      Kommentar

      • kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

        #18
        Ursprungligen postat av T5
        Fanns två nackdelar dock
        1. Riktigt ful design
        2. När jag kvaddade gick den i tusen bitar, väldigt dåligt limmad.
        spelar nog ingen roll med limmningen om kvaddar...??? bättre att det då släpper i limmet än att bitarna går av ....liiiite overkill å bedömma hur bra en modell är beroende på hur den klarar en kvadd :badgrin: :badgrin: den skall ju flyga inte kvadda

        Kommentar

        • T5
          • jul 2006
          • 1300

          #19
          Missförstå mig rätt käre vän, det jag menar är att den inte direkt var välbyggd.
          Likväl en billig och välflygande modell, tror jag betalade €70.- för den och det är det värt.

          Kommentar

          • Nyroth
            • maj 2006
            • 721

            #20
            Hej,
            Jag har haft 2 st Mach II samma som T5, dom var helt under all kritik gällande limmningar. Måste ha använt talk och ljummet vatten i bygget.

            Men LA racern är en senare modell som kostar ca 30 dollar mer i USA så det verkar som döm löste lim problemet. Men som med alla billigare maskiner lönar det sig att kolla igenom alla synliga lim fogar och ''efterdra'' med lite medium CA.

            Martin, hur går det med bygget.
            Skall du slå Postens hanterings tid på denna? :lol:

            // Nyroth

            Kommentar

            • kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

              #21
              Ursprungligen postat av T5
              Missförstå mig rätt käre vän, det jag menar är att den inte direkt var välbyggd.
              Likväl en billig och välflygande modell, tror jag betalade €70.- för den och det är det värt.
              det var absolut inget illa menat utan en stooor portion ironi i detta !! .. kines modellerna är ju överlag limmade med mjöl å vatten .... limmar alltid om mina på utsatta ställen så man är säker på att det inte trillar isär i luften iaf !

              Kommentar

              • Sigun
                • aug 2007
                • 3942

                #22
                Dags för lite uppdatering av denna tråd. Har under våren monterat ihop min LA Racer och idag 3/4 var de premiär tur . Här är lite bilder på monteringen samt slutresultat.




























































                Premiären gick fint och endast ett par klick på skeven och höjden behövdes för att modellen skulle flyga rakt och fint.

                /Martin

                Kommentar

                • wesse
                  • maj 2007
                  • 5864

                  #23
                  grattis Martin nu kan du va en extra glad man framöver..yehh snygg fin modell det där annat än dom där extrorna di kör me på Gotland

                  Kommentar

                  • Per P
                    • jun 2007
                    • 1286

                    #24
                    GRATTIS! Kul o se hur ni avancerar i Tingsryd! Kul att provflygningen gick bra. Nu hoppas vi på en film på flygning framöver
                    Våga vägra Powerbox!

                    Futaba T26SZ

                    Kommentar

                    • Sigun
                      • aug 2007
                      • 3942

                      #25
                      Nästa gång ska jag se till att ha laddat kameran i förväg :evil: :evil:

                      Kommentar

                      Arbetssätt...