klädsel U-Can-Doo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

    #1

    klädsel U-Can-Doo

    någon som vet hur man sträcker klädseln på en u-can-do verkar inte gå med värmepistol eller stykjärn den är ju mer vågig än östersjön på vissa ställen..suck varför ska detta drabba mig..

    förslag motages alla råd välkomna även oseriösa bara jag får mig ett skratt på köpet...
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

    #2
    det är skit enkelt wesse ... bara å göra som plastik gubbarna nyp tag i rynkan å dra tills det ser slätt å fint ut sedan e det bara å ta häft apparaten å nita ihop med ... detta får dock göras om med 1-2 års mellanrum för bestående effekt

    Kommentar

    • Mikey
      • dec 2006
      • 67

      #3
      botox?? :roll:

      Kommentar

      • monch
        • nov 2007
        • 128

        #4
        silicone innlägg! :oops: går även bra med järnspis med lagom temperatur. värm inte för hårt då kan den lätt spricka.

        Kommentar

        • kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

          #5
          hmm med "rätt" antal intagna semlor så syns inte vecken heller !!

          knepig klädsel som inte sträcker på sig med värme !

          Kommentar

          • wesse
            • maj 2007
            • 5864

            #6
            tack för snabba svar kanske någon har ett litet mer seriöst svar på detta problem..tänk på att jag är den som är mest seriös i detta forum o ge mig bara sådana svar som jag förtjänar....

            Kommentar

            • Björn.O
              • jun 2007
              • 151

              #7
              Nog gick det att sträcka klädseln med värmepistol på på min UCD. Man får värma mycket, på gränsen till att man bränner hål så sträcker den sej...

              Kommentar

              • Wulfman
                • jan 2007
                • 478

                #8
                :lol:

                Vet inte vilken sorts klädsel du har men oracover får man inte vara feg när man blåser på med värmepistolen. Kan vara lite klurigt det där att värma precis lagom :oops:

                Kommentar

                • loop
                  • maj 2006
                  • 328

                  #9
                  Hade inga problem med min funkade bra med strykjärn, men man skall inte snåla med värmen.

                  Kommentar

                  • Mikey
                    • dec 2006
                    • 67

                    #10
                    Som dom övriga säger så brukar man behöva massor med värme och kärlek från varmluftspistolen och järnet. :roll:
                    Man kan tycka att tillverkarna skulle kunna lägga nån hundring till på flygmaskinen för att klä dom med lite vettigare klädsel.
                    Ett väldigt seriöst men väldigt tråkigt tips är att klä om...... med allt vad det innebär :shock:

                    Kommentar

                    • wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

                      #11
                      ja då har jag värmt på full effekt med min största värme-pistol o inte fasen krymper denna klädsel blir något bättre när det kallnar men är långt i från nöjd...vet inte hur mycket mer jag vågar värma men balsan börjar o lukta lite bränt så jag antar att jag har blåst på ganska bra... :cry:

                      Kommentar

                      • wesse
                        • maj 2007
                        • 5864

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mikey
                        Som dom övriga säger så brukar man behöva massor med värme och kärlek från varmluftspistolen och järnet. :roll:
                        Man kan tycka att tillverkarna skulle kunna lägga nån hundring till på flygmaskinen för att klä dom med lite vettigare klädsel.
                        Ett väldigt seriöst men väldigt tråkigt tips är att klä om...... med allt vad det innebär :shock:
                        ja klä om med hederlig klädsel va en mycket bra idé ... kör med den så länge den håller ändå ...o mina kärror överlever inte så länge så va gör en skrynklig klädsel vid en crasch :lol:

                        skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel

                        Kommentar

                        • Nyroth
                          • maj 2006
                          • 721

                          #13
                          Klädsel uppåt sträck...

                          Ursprungligen postat av wesse
                          ja då har jag värmt på full effekt med min största värme-pistol o inte fasen krymper denna klädsel blir något bättre när det kallnar men är långt i från nöjd...vet inte hur mycket mer jag vågar värma men balsan börjar o lukta lite bränt så jag antar att jag har blåst på ganska bra... :cry:
                          Man skall inte bara blås bra, man skall hålla ganska nära med.
                          Jag rekommenderar följande avstånd.
                          Vit Monokote ca 2-3/4 tum ifrån klädsel
                          Röd Monokote ca 2-1/4 tum ifrån klädsel
                          Baby blå Monokote ca 1-5/8 tum ifrån klädsel.

                          // Nyroth

                          Ps.Jä**a servon.....

                          Kommentar

                          • jaka
                            • maj 2007
                            • 1483

                            #14
                            Hej!
                            Tyvärr verkar inte min You can-Do .60 vara klädd med Oracover...liknar mest Monokote...tyvärr.
                            Har för mig att reklamen pratar om Oracover...men jag kan ha fel.

                            Men visst går det att sträcka klädseln...både med varmluftpistol och strykjärn. Föredrar strykjärn själv (inge strumpa).Men klädseln är inte speciellt bra.

                            Kommentar

                            • Sigun
                              • aug 2007
                              • 3942

                              #15
                              Re: Klädsel uppåt sträck...

                              Ursprungligen postat av Nyroth

                              Man skall inte bara blås bra, man skall hålla ganska nära med.
                              Jag rekommenderar följande avstånd.
                              Vit Monokote ca 2-3/4 tum ifrån klädsel
                              Röd Monokote ca 2-1/4 tum ifrån klädsel
                              Baby blå Monokote ca 1-5/8 tum ifrån klädsel.

                              // Nyroth

                              Ps.Jä**a servon.....
                              Nyroth.. för oss stackare utan "tum" stock vad betyder dessa mått i mm ?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...