Kyosho Spit TP

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wulfman
    • jan 2007
    • 478

    #1

    Kyosho Spit TP

    Hej

    Kollat TP på min Kyosho Spit (tom tank) med Saito 62:an, som behöver 50 gram bly i nosen. Tycker det låter mycket för en 40 kärra :?:

    Visst kollar man TP med tom tank, har hört lite olika versioner på det där :roll:
  • Krille
    • maj 2006
    • 1184

    #2
    Jag har alltid mätt TP med tom tank.

    Tror även det brukar stå i kyosho manualerna att det ska vara med tom tank.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

    Kommentar

    • Wulfman
      • jan 2007
      • 478

      #3
      Jo så har jag oxå lärt mig

      ....men fick nyligen en annan åsikt att man skulle kolla med halv tank :roll:

      Kommentar

      • lassebetong
        • mar 2007
        • 1255

        #4
        Tror att på de flesta kärror som jag har så ligger tanken framför TP och då varierar den ju TP en hel del mellan tom och hel tank.
        Så jag har alltid kollat med tom tank.
        Man vill ju liksom inte få en baktung kärra lagom till landning.

        /lasse

        Kommentar

        • Wulfman
          • jan 2007
          • 478

          #5
          Njaaa....jag tar nog den där "halvtanks åsikten" med en nypa salt. Håller med dig Lasse vem vill landa med en baktung kärra PDT_Armataz_02_19

          Tar och skruvar dit dem där 50 grammen på motorbocken....

          Kommentar

          • T5
            • jul 2006
            • 1300

            #6
            Man kollar alltid TP med tom tank, orsaken är precis som ni skrivit, man bränner upp soppan och får en baktung kärra som inget annat vill än att ta livet av sig.

            Försök montera radioutrustningen framåt innan du lägger på extravikt. Dra tex kabel genom brandväggen ch montera mottagaracken i´nne i motorkåpn eller på brandväggen.





            Jag hjälpte en kompis att bygga Kyosho ME-109. Vi satte en OS.70fsII i den och den balanserade OK med lite extra vikt framåt.


            Saito .62 = 464g

            OS. 70fsII = 626g
            ---------------------------
            Skiljer 162gr

            Kommentar

            • Wulfman
              • jan 2007
              • 478

              #7
              Ok

              Då verkar det inte vara så mycket med 50 gram ....flyttat fram ack och mottagare etc. så mycket det går.....

              Hmmm....70:a fs 2:a måste varit bra krut i den kärran PDT_Armataz_02_38

              Kommentar

              • jaka
                • maj 2007
                • 1483

                #8
                Hej!
                Praxis är att alltid balancera planet med tom tank...Orsaken har ni tidigare läst ovan.

                50g är väldigt mycket så försök att alltid flytta servon mottagare och acc innan du lägger i bly. Man kan också byta sporrhjul till ett lättare och Dremla bort spant som inte behövs samt byta ut tunga standardservon som sitter lånt bak mot miniservon osv.

                Personligen är jag j...t envis och ger mig inte förrän kärran balancerar utan bly.

                Kommentar

                Arbetssätt...