Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Är det någon som har erfarenhet av kyosho oxalys 50
Jag har inte flygit den men har byggt en. Och tycker byggsatsen håller välldigt fin kvalité.
Men har flygit en annan "F3A" kärra från kyosho, sensation 1400. å den flyger ruskigt bra tycker jag. Inga som helst klipp tendenser, knivegg går som en dans. precis som en F3A kärra ska göra. Det ända den inte klarar är 3D/busflyg, då den har alldeles för små roderytor.
oxalysen är ju också en F3A kärra så jag tror den flyger minst lika bra. förmodligen bättre än min sensation.
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,
Har flugit den fantastiska Sensation många år, dock så hände ett mindre missöde i somras som gjorde att Sensationen ersattes av Oxalys och det är bara att bekräfta vad Krille tror, den flyger ännu bättre än Sensation. Otroligt följsam, flyger otroligt rent. Det går inte att skylla på modellen om det inte ser perfekt ut.
Det finns minst två stycken i Karlskronaklubben...
Har flugit den fantastiska Sensation många år, dock så hände ett mindre missöde i somras som gjorde att Sensationen ersattes av Oxalys och det är bara att bekräfta vad Krille tror, den flyger ännu bättre än Sensation. Otroligt följsam, flyger otroligt rent. Det går inte att skylla på modellen om det inte ser perfekt ut.
Det finns minst två stycken i Karlskronaklubben...
Jag har flugit Oxalys en hel del. Den är en renodlad f3A kärra och mina erafernheter är mycket goda. Jag tycker mig våga säga att den är bäst i rollande manövrar. Detta inbegriper då alla kiveggsmanövrar.
Detta betyder inte att den flyger flyger dåligt i loopar osv men som sagt den är vass i rollande manövrar.
Jag har flugit den både med Saito 72 och OS 46. Jag vill rekomendera en vass 4-taktare.
Inga konstigheter som sagt utan en jättebra träningsmaskin för F3A.
Jag har gjort de sedvanliga förstärkningarna med Pu lim vid motorspantet och landstället
Kommentar