MBL J3 Cub 1,8m

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    • maj 2006
    • 203

    #1

    MBL J3 Cub 1,8m

    Tjenare allesammans. Å ni andra åxå.

    Råkade beställa en MBL J3 Cub på 1,8m i spännvidd.
    Hade tänkt å flyga den med min gamla OS .48 4t

    Borde väl gå eller?

    Undrar om det är nån annan som har en sådan eller vet nått om vad det är för några grejjer? Har hittat väldigt lite om den på internet.

  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

    #2
    hej såg att den var "specad" för 7,5 kubik torde väl motsvara en ca 46 motor ..? nu vet jag inte vad och om det är skillnad på cub å cub det överlåter jag till cub folket ! men jag har en liiite större cub än den du länkar till min är 193 cm spännvidd samt väger väl runt 3 kilo drygt .. flög den först med magnum 46 2 plutt hur fint som helst bytte sen till asp 52 4 takt .. mest för ljudet å gångens skull vissst inga mega prestanda men fullt tillräckligt även för lite bus ...
    så nog tror jag du kan flyga den med din 40 motor men den e nog liiiite i det understa skiktet skulle jag tro ..

    Kommentar

    • Robin
      • maj 2006
      • 203

      #3
      Ursprungligen postat av kenneth67
      så nog tror jag du kan flyga den med din 40 motor men den e nog liiiite i det understa skiktet skulle jag tro ..
      Det är en .48 fyrtakt jag har..

      Har haft den i min cmpro cessna 1,6m i spännvidd den orkade den med iaf.
      Har för mig att den vägde runt 2,7kilo

      Varför jag vill ha en CUB istället för min cessna är att det är sporre på CUB'en och noshjul på cessnan.
      Gillar sporrmaskiner mer på vårat gräsfält.

      Nån som vet vad MBL är för nån tillverkare?
      Jag såg att Östersunds har MBL maskiner i sitt sortiment men dock inte cuben...

      Kommentar

      • kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

        #4
        sorry läs fel av mig

        Kommentar

        • Robin
          • maj 2006
          • 203

          #5
          Ursprungligen postat av kenneth67
          sorry läs fel av mig
          Det är lugnt..

          Men det låter lite bättre med en .48 istället för en .40 väl?

          Skulle det inte funka så har jag en ASP 52 2t, men då blir ju ljudet helt fel. :roll:

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #6
            helt klart låter det bättre med 48 istället för 40
            som jag skrev tidigare så flyger jag min cub som är större än din med en asp 52 4 takt och det funkar kanon fint .. så ser inte varför det inte skulle funka med din lite mindre 4 taktare som var en OS?? så den är väl säker lika stark som min asp motor !???? modellen var väl rekomenderad ca 40 2 takt ? så en 48 4 takt borde väl gå fint ! finns bara ett sätt och det är att prova om det inte finns nån som kan ge mer exakta tips ! men det kommer nog ..

            Kommentar

            • McRegor
              • maj 2006
              • 7942

              #7
              Ursprungligen postat av Robin
              Nån som vet vad MBL är för nån tillverkare?
              Jag såg att Östersunds har MBL maskiner i sitt sortiment men dock inte cuben...
              Hej,
              Vet inte men en hyfsat kvalificerad gissning är att det betyder Modellbau Lindinger - deras initialer alltså om man "särskriver" Modellbau..
              Alltså ett eget märke vilket inte är alltför ovanligt - vi har ju t ex "Above All" här i Sverige.
              Hälsningar
              Roger

              Kommentar

              • Robin
                • maj 2006
                • 203

                #8
                Nu har jag fått reda på vad det är för några grejjer.
                Vi beställde ett paket på söndag kväll och nu i dag kunde vi hämta ut det på posten här hemma. FRAKTFRITT :shock:
                Tack för den lindinger.at
                I kartongen så stod det ju inte märket MBL utan det stod Green R/C Model.
                Här är en liten länk till en likadan.



                Här kommer en byggtråd.

                Kommentar

                Arbetssätt...