Är en Laser 100 motor till en SIG 1/4 J3 Cub ett bra val?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McLund
    • jun 2006
    • 106

    #1

    Är en Laser 100 motor till en SIG 1/4 J3 Cub ett bra val?

    Hej på er.

    Vad tror ni om följande motorval -> en Laser 100 till en SIG 1/4-skala J3 Cub?

    Är det möjligen någon som har någon eller några bra bilder på en dylik motor att skicka till mig via mail?

    Det är ju lögn att hitta bilder på nätet på denna motor.

    Det kanske t.o.m är någon som har en dylik motor till salu?


    Tack på förhand för din hjälp i ämnet!


    Mats McLund
    Länk: Höglandets Modellflygklubb
  • Michael
    • maj 2006
    • 1742

    #2
    Här hittar du all information om Laser-motorer:

    Laser Engines

    /Michael

    Kommentar

    • McLund
      • jun 2006
      • 106

      #3
      Ursprungligen postat av Michael
      Här hittar du all information om Laser-motorer:

      Laser Engines

      /Michael
      Hej Michael!

      Tackar för infon, men det är inte mycket till bilder på just 100:an man hittar där.

      Hoppas vi ses på Rännet eller Risan framöver!

      //McLund
      Länk: Höglandets Modellflygklubb

      Kommentar

      • Michael
        • maj 2006
        • 1742

        #4
        Ursprungligen postat av McLund
        Hoppas vi ses på Rännet eller Risan framöver!
        //McLund
        Det gör vi :-)

        Bilder på Lasermotorer dräller det inte direkt av, dock ser ju nästan alla modeller av encylindriga Lasermotorer nästan likadana ut med endast små variationer. Hucvudsakligen är det måttskillnader. Har inte Bosse R. en Lasermotor?

        /Michael

        Kommentar

        • Rune E
          • jan 2007
          • 149

          #5
          Här finns en hyfsad bild på Laser 100



          Tror säkert effekten räcker till för skalamässig flygning. Drömmer om ett par Laser 100 till min 1/5-skala Aero Commander. Med 100 mm från axelcentrum till toppen får de precis plats under kåporna..

          Kommentar

          • T5
            • jul 2006
            • 1300

            #6
            En häromkring flyger en scratchbyggd Sukhoi med Laser-twin 200 (Tror det är 200)
            Låter som en Harley Davidson!

            Kommentar

            • McLund
              • jun 2006
              • 106

              #7
              Ursprungligen postat av Rune E
              Här finns en hyfsad bild på Laser 100



              Tror säkert effekten räcker till för skalamässig flygning. Drömmer om ett par Laser 100 till min 1/5-skala Aero Commander. Med 100 mm från axelcentrum till toppen får de precis plats under kåporna..
              Tack för den länken! Lite tetigt att läsa texten bara...

              ..... ダイヤの大きいペラを低速で回すとき、ロングストロークのLaser 100は強大なトルクを発生します。有効パワーレンジは7,500~9,000 RPMとかなり低く、この回転数で強烈なパワ .... :lol:
              Länk: Höglandets Modellflygklubb

              Kommentar

              • Rc-flygare
                • apr 2007
                • 48

                #8
                Laser 100

                Hej!

                En Laser 100 kommer att funka kanon till din modell. Denna motor går helt sveränt inverterat och är mycket okänslig för tankplacering. Dessutom är alla encylindriga Laser motorer försedda med förgasare och dämpare som sitter direkt i topplocket för bättre gassvar. Precis som på tävlingsmotorcyklar. detta gör att dämparen kan sättas med utblåset rakt ner och inte sticka ut ur ett fult hål i motorkåpan som på japanska motorer.

                Om du mailar mig privat kan jag ge dig telefonnumret till en kompis som just har en Laser 100 i sin 1/4-skala cub och är mycket nöjd!

                /Lennart

                Kommentar

                • Rc-flygare
                  • apr 2007
                  • 48

                  #9
                  Propeller...

                  Tänk bara på att Laser 100 är en longstroke motor så du bör använda ganska stora och skalenliga propellrar. 15x7 - 15x8 funkar ok till denna motor i min modell.

                  /Lennart

                  Kommentar

                  • tore
                    • jun 2007
                    • 26

                    #10
                    Vem säljer Laser?

                    Hej, vem säljer lasermotorerna :?:
                    Natans hobby hade dem men har slutat. :(
                    Tore

                    Kommentar

                    • McLund
                      • jun 2006
                      • 106

                      #11
                      Re: Vem säljer Laser?

                      Ursprungligen postat av tore
                      Hej, vem säljer lasermotorerna :?:
                      Natans hobby hade dem men har slutat. :(
                      Tore
                      Hej Tore.

                      Jag tror att Bertil Klintbom på Gotland bl.a säljer Laser motorer.

                      Se våra kampanjer på mobiler, abonnemang och tv- och streampaket | Telenor


                      Se våra kampanjer på mobiler, abonnemang och tv- och streampaket | Telenor


                      Sen säljer ju tillverkaren direkt till slutkund, kolla på http://laserengines.com/index.htm


                      Ha dé!


                      McLund
                      Länk: Höglandets Modellflygklubb

                      Kommentar

                      • tore
                        • jun 2007
                        • 26

                        #12
                        Lite "MotorPorr"

                        Lite "motorporr" :oops:
                        En Laser 200v
                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=A8S9MMCN-2s"]YouTube - Laser Engine - 200V[/ame]
                        Tore

                        Kommentar

                        • Tom
                          • nov 2007
                          • 88

                          #13
                          Ahhh. 200'an är fiiin. Jag har en liggande som ska in i en 1/5 DHC-2 Beaver.

                          Kommentar

                          • Stickan
                            • apr 2008
                            • 4

                            #14
                            Laser 100

                            Har en Laser 100 i en Dragon Lady som väger cirka 4 kg. Lasern orkar kärran utan problem med en 15 X 8 propp. Det blir tionde säsongen för den i år.Lasermotorerna upplevs som lite slöa dom första litrarna soppa men sen!
                            Det är riktigt att Bertil Klintbom beställer hem dessa engelska hantverk.

                            Lycka till, tror inte du blir besviken.

                            Stig

                            Kommentar

                            Arbetssätt...