Graupner eller HiTec?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pete
    • jun 2006
    • 56

    #1

    Graupner eller HiTec?

    Har kommit fram till att jag ska köpa en ny sändare. Jag har hittat 2 stycken som har fångat mitt intresse. Vill bara höra vad andra tycker?
    Om ni vet någon annan i prisklassen 1500:- - 2500:- skriv gärna det.

    Graupner: http://www.modellhobby.com/prod_show.asp?code_no=L57695

    Hitec: http://www.modellhobby.com/prod_show...de_no=05_18136

    //Pete
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #2
    Smaksak sa grisen! Eftersom jag är Futabafrälst så tycker jag nåt helt annat... :oops: Men ingen av dessa är fel,bra radioapparater bägge!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • Irokee
      • maj 2006
      • 138

      #3
      MX-12/JR-2610 eller Optic 6:a

      Jag har en JR-2610 (nästan MX-12) och är klart nöjd. Jag hade samma frågeställning förra hösten och gick på en JR, mest egentligen för att många i klubben har en.
      I och för sig så har Optic 6:an en snygg ON/OFF lampa (blå !!)
      Undrar förresten om inte JR har fler fria mixrar.......kolla det...!

      Kommentar

      • Pete
        • jun 2006
        • 56

        #4
        Okej, jag tror att det lutar till en MX 12a. Jag sitter här och letar efter var man kan köpa en MC-20, men hittar inget :(.
        Jag hittade en månad gammal annons på en för 2500:- ska ringa han imorgon och hoppas på att han har den kvar, kanske inte så troligt men men.
        Jag skulle kanske behöva servon till också.... hmmm, massa tittande och tänkande...

        Kommentar

        • Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

          #5
          Graupner/JR skulle jag köpa, jag har en 2610/MX12 som jag är mycket nöjd med förutom avsaknaden av timer. Men det kommer en ny MX16 i Aug som har timer, 8 kanaler och lite mera funktioner köp en sådan.

          Dom kan med fördel handlas från Tyskland till rätt peng, jag har flera kompisar som gjort det.

          MX12
          http://www.modellhobby-shop.de/model...id=2961&ktg=63

          MX16
          http://www.modellhobby-shop.de/model...id=3345&ktg=63

          Kommentar

          • DrHanke

            • maj 2006
            • 5250

            #6
            Här finns en ganska diger tråd om just mx-12

            //DrHanke

            *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

            Kommentar

            Arbetssätt...