motor byte i dazzlern

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

beställt å klart från rc maffian snabba besked från dom ..
    totalt 80 kr för packningarna ... billigt eller dyrt ja vad vet jag .. 80 spänn e inget service minded är förnamnet på jessica å packo

Kommentar

• ssn
      • maj 2006
      • 796

Re: motor byte i dazzlern

Ursprungligen postat av kenneth67
      jaha igår (sön) var det dags att prova annan motor i dazzlern min ys har som bekant jäklats med mig .. så ledsnade å satte i en asp46 istället (jaja vet 2 plutt bla bla ) men orkade inte pilla ville ju flyga !
      flyger mer än väl med denna motor och till trots så bestyckade jag denna motor med en 13x4 propp (jaja vet att den är för stor) men se det funkade kanon pluttrade runt på lite över tomgång utan bekymmer vertikal prestanda utan bekymmer med en mer "anpassad" propp så blir det ännu roligare att flyga dazzlern .. snacka om fun fly bara att rycka å slita spakarna åt alla håll fladdrar ruskigt sen släpper man å den rätar upp sig hur fint som helst !!

någon mer som har dazzler ????
      Har ingen dazzler" men. Att byta upp sig till ASP/SC/MAGNUM är alltid rätt! Motorbyte kan va fel men inte när nan byter upp sig!

Bästa motorer jag haft är nämnda!

Sosen..

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

haha ja må så vara ... men INGET !!! slår en ys ... (som funkar)

Kommentar

• Diesel
          • maj 2007
          • 352

JOHO ! Kanske en OSP 70 ?

Kommentar

• kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

jojo det var drag i ospen ! utan tvekan ..hmm vore kul å se vad en ys skulle hitta på med samma modd lol
            sen e ju ys "bara" en 63 eller egenteligen en borrad 53 så den e ju redan trimmad ju ...

Kommentar

• Diesel
              • maj 2007
              • 352

Jag tycker som att det är nån som börjar hagla med massa ursäkter ??? Tyckte du nämde nåt om 13*4 prop på din ys och då 12000 varv. Som kompensation för motorstorlek så har jag hängt dit en 13*8. Det tycker jag är väl rättvist.

Kommentar

• Palleman
                • nov 2007
                • 353

13x6 hade väl varit mer rättvist för dendär kubiken som skiljer...

Hmmm.. 13x4... Har ju en ASP 61'a... Nä nu blir det o gröpa :evil: Frågan är... Kan ASP bli starkare än YS :roll:

Fumlar iväg tankspridd som vanligt... :shock:
                Mvh Palleman

Kommentar

• wesse
                  • maj 2007
                  • 5864

Ursprungligen postat av Palleman
                  13x6 hade väl varit mer rättvist för dendär kubiken som skiljer...

Hmmm.. 13x4... Har ju en ASP 61'a... Nä nu blir det o gröpa :evil: Frågan är... Kan ASP bli starkare än YS :roll:

Fumlar iväg tankspridd som vanligt... :shock:
                  livet är så kort så ägna tid åt det som skulle kunna vara mer rimligt i stället

inte ens en vis man skulle försöka jämföra ys & asp

El är lättare att trimma testa det :lol:

Kommentar

• Palleman
                    • nov 2007
                    • 353

Diesel har ju redan provat det Wesse.... har du inte sett elkärran han byggde??? Det går inte att flyga el
                    Mvh Palleman

Kommentar

• Ludde
                      • maj 2006
                      • 399

hade en dazzler oxo med en rossi .53 med norsk pipa, gick som en iller på extazy, den dog på en isflygning ett par år sedan :-(

Kommentar

• Glawe
                        • feb 2007
                        • 2126

Jag håller på att bygga en dazzler just nu. Byggdagboken är inte riktigt uppdaterad och vänster vinge är nästan klar nu. Tänkte sätta en asp 61 4-takt i den.

Kommentar

• Tobbe O
                          • maj 2006
                          • 1431

Ursprungligen postat av kenneth67
                          inte öppnat motorn men packningen i locket var lite "fransig" precis som den tryckts ur ... så ska ta å beställa nya packningar ... var man nu gör det !??sigun!
                          Fick du nån snurr på gamm 63'an min?

Kommentar

• kenneth67
                            • jun 2007
                            • 2545

nja den "ligger te seg" får nog ta tag i saken nu efter dagens flygning.....
                            se annan tråd !

Kommentar

Arbetssätt...