KMP Me 109, flygfärdig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • K-Å
    • maj 2006
    • 1184

    #1

    KMP Me 109, flygfärdig

    Hej, äntligen är den klar, blir premiärtur på Söderhamnsmeetinget, Motor OS 120, ,






    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.
  • DrHanke

    • maj 2006
    • 5250

    #2
    vart riktigt snygg!

    aha kameran skall med alltså... *ler* blir en film på monstret efter söderhamn alltså!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

    Kommentar

    • zeno
      • maj 2006
      • 536

      #3
      Achtung schpittfire! ... Skrek dom ibland i sådana där plan PDT_Armataz_02_38
      Mycket mycket grann kärra det där. Otroligt fin, kalassnygg!
      Ser fram emot film och efterflygkommentarer.

      Kommentar

      • peiter
        • maj 2006
        • 356

        #4
        Får man kanske se maskinen i arvikas luftrum?

        Kommentar

        • zeno
          • maj 2006
          • 536

          #5
          Re: KMP Me 109, flygfärdig

          Ursprungligen postat av K-Å
          Hej, äntligen är den klar, blir premiärtur på Söderhamnsmeetinget, Motor OS 120
          Jaaahopp! Jahaja, jepp jepp. Bilder till kvällen? PDT_Armataz_02_12

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #6
            Tyvärr kommmer det ingen film på läckerheten i söderhamn..Allas vår Dr Hanke var fastkedjad vid ståndet(OBS,försäljningsställe,inget annat!) o PGA detta så finns det inte en millisekund film på premiären..
            Hanke har redan fått absulotion av mig för detta så det enda vi kan hoppas på är att det finns någon i östersund som kan filma detta flygetyg... :(
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • colsson
              • maj 2006
              • 1165

              #7
              Ursprungligen postat av bokis
              Tyvärr kommmer det ingen film på läckerheten i söderhamn..Allas vår Dr Hanke var fastkedjad vid ståndet... :(
              Kan man då säga att han var fastkedjad med stånd?
              :roll:

              Kommentar

              • DrHanke

                • maj 2006
                • 5250

                #8
                haha lustigkurrar där!

                Kan dock berätta om flygningen.

                En nervös k-å (kommer han inte erkänna) tankade upp startade och sedan puttrade ut på banan. Det kluriga med denna maskin är ställen, hjulbasen e väl runt 2dm så den e lite vinglig å stinslig. Efter ett par taxi repor skrek K-Å "startar" och därefter följde en regelrätt start. Upp med stabben sammla fart åsså en lättade den iväg snällt å fint, inget hyss eller likn för sig. Väl i luften betedde den sig väldigt fint. K-Å drog ett par lågsniffare som fick håret på armarna å resa sig. Efter 8min flygning var det dags för landning! Klaff ut (ställen var ute hela flygningen) lång inflygning, en riktigt "smygare" allt gick skitbra ända till stabben sänktes då tippade den till tätt följd av en nosning. Summa sumarum så var hela flygningen mkt stillsam och läcker. De medföljande trådställen behöver nog bytas ut mot robo struts med fjädring för landningens skull och den smala hjulbasen, annars inget å anmärka på!
                //DrHanke

                *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

                Kommentar

                • zeno
                  • maj 2006
                  • 536

                  #9
                  Härligt härligt
                  Kan tänka mig att start o landingar är knepiga pga basen på ställen. MEN, dom skaaa ju vara så.
                  Usch, blir nog ännu knixigare på gräsbana... men vad gör man inte för kosten :roll:

                  Kommentar

                  • K-Å
                    • maj 2006
                    • 1184

                    #10
                    Hej flögs under Sveriges bästa meeting i Söderhamn

                    Ställen var inte all leka med, lite av att försöka taxa med en enhjuling men det det gick bra, i luften var det helt klart en av de bästa warbirds jag flugit. Mjuk och följsam med bra respons.
                    MVH Kjell-Åke Skoog
                    Ordförande RCFF 2023/2025.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...