Snart nypremiär med min CG SU-26

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TomasE
    • maj 2006
    • 368

    #1

    Snart nypremiär med min CG SU-26

    Hej

    Här är en bild på min Carl Goldberg SU-26 som jag håller på att göra i ordning.
    Jag har bytt ut bellypan- och motorkåpan emot glasfiber istället för ABC-plasten och samtidigt så passade jag på att klä om den.

    Det som återstår är lackering av kåporna och sedan installation av tank och motor sedan blir det en nypremiär PDT_Armataz_02_11

    Ursäkta bildkvaliteten, har fotat med min mobiltelefon.



    Man kanske skulle göra nypremiären hemma hos Bokis det
    var ett tag sedan man var där och flög PDT_Armataz_02_40
    Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #2
    Å var sker premiären? PDT_Armataz_02_03
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • Sweeper
      • jun 2006
      • 3961

      #3
      Du har verkligen gjort en ansiktslyftning modell lyckad på den där rishögen (som den var innan). Väldigt tjusigt!

      Göran

      Kommentar

      • TomasE
        • maj 2006
        • 368

        #4
        Hej Bokis

        Jag tänkte att premiären ska ske hos dig PDT_Armataz_02_11
        Vi får se om det är någon som smyger ute i buskarna då, ännu har jag inte råkat ut för det.

        Tack Göran, jo den ser lite bättre ut nu så det var värt allt jobb för att piffa till den.
        Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

        Kommentar

        • TomasE
          • maj 2006
          • 368

          #5
          Se upp Bokis snart är det dax att ta upp Sukhoi:n.
          Jag ska ut och måla det sista på motorkåpan nu och sen är det bara
          att montera in allt PDT_Armataz_02_03.

          Du får se till att spruta avlövningsvätska runt omkring ditt fält för att se om det är mer än du och jag som bevittnar nypremiären.
          DrHanke behöver inte smyga i buskarna, det är mycket bekvämare för honom att stå på fältet och filma.

          Om ni vill så kan jag ta lite nya bilder och lägga upp här.
          // TomasE
          Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

          Kommentar

          • TomasE
            • maj 2006
            • 368

            #6
            Hej

            Nu så har jag äntligen blivit klar med min Sukhoi, så här blev den.
            Vad tycker ni.







            Bokis jag siktar in mig på en provflygning hos dig nästa helg 6-8/10
            //TomasE
            Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

            Kommentar

            • Mr J
              • maj 2006
              • 4130

              #7
              Den där är riktigt vacker!
              :wave:

              Kommentar

              • tonic
                • maj 2006
                • 882

                #8
                Oj oj oj. sypersnygg!

                Jag har också en SU 26:a som bör bli färdig till våren. Får hoppas på att min blir lika vacker

                Lycka till!
                Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

                Kommentar

                • Ompa
                  • aug 2006
                  • 2961

                  #9
                  Läcker kärra. Hoppas den flyger lika bra som den ser ut. :up:
                  Modellflyg
                  En Stört-skön hobby
                  :crazy_pilot:
                  //Tomas//

                  Kommentar

                  • TomasE
                    • maj 2006
                    • 368

                    #10
                    Jag flög med den ett par gånger förra året med en sån här Os 120:a

                    lånad bild av Tonic PDT_Armataz_02_15

                    Men den var för klen och förra hösten stoppade jag in en Saito 180 och vilken skillnad det blev PDT_Armataz_02_07 .

                    Ett helt nytt flygplan. Det var därför det känndes som att det var värt
                    att rusta upp den. Den flyger helt underbart.
                    //TomasE
                    Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

                    Kommentar

                    • Zekee
                      • maj 2006
                      • 604

                      #11
                      Jo, dom flyger underbart! Men vill bli av med min pga av dess inte speciellt lättsamma förvaring å fraktning! Dom e ganska stora!

                      Kommentar

                      • TomasE
                        • maj 2006
                        • 368

                        #12
                        Jo dom är lite stora

                        Zekee, vet du var tyngpunkten ska ligga?
                        Jag har lagt bort ritningen, vill helst ha måttet vid vingroten.
                        //TomasE
                        Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

                        Kommentar

                        • Sweeper
                          • jun 2006
                          • 3961

                          #13
                          Jo, du har verkligen gjort ett strålande jobb på den här kärran......

                          Nu återstår bara den svåra och tidskrävande biten med invägningen!

                          Mvh
                          Göran

                          Kommentar

                          Arbetssätt...