Funderar på att byta ut min handvevade bränslepump till en elektrisk dito. Har en pump för vindrutespolning liggande och funderar på om man skulle kunna använda den..? Eller måste man köpa en pump avsedd för just bränsle? Tänker mest ur ett brandriskperspektiv.
Bränslepump..?
Kollaps
X
-
Har kört med en spolarpump från Volvo 240. Den har fungerat nu i 30 år och fungerar at köra åt båda hållen, sug eller tryck. Brandrisk nej, och finns på närmaste bilskrot. Har kört både metanol och bensin med den. Se bara till att ha slangar som pallar metanol och eventuellt bensin
Montera även en vridpott så kan du reglera pump/sug kapaciteten noggrant.
/Matti
Kommentar
-
Här är ett nostalgibidrag
:
På "tiden det begav sig" använde jag en bränslepump, som ursprungligen tjänat som spolarpump i en Renault 4L "Laban" av 1964 års modell...
Innan ni skrattar
vill jag tillägga att denna pump var helt av metall
och tålde precis allt...!
Kommentar

Kommentar