Trött OS 91S!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1811

Ursprungligen postat av Manni76
    Hej igen!
    Nu har motorn fått sig en genomgång. Lite nya packningar (toppackningen saknades!) lite nya o-ringar i förgasaren.
    Spelet på ventilera har jag lagt på 0.05mm. på båda två.
    Det jag nu har upptäckt är att stötstångshylsorna (om man nu kan säga att dom heter det)
    verkar glappa. Givetvis tänkte jag inte på att byta dessa o-ringar. Kommer jag kunna få problem med att den tar tjuvluft i skarvarna mellan hylsorna och ventilkåpan?
    /Martin
    Hej!

Det är inte alltid det skall vara någon toppacknig i modellmotorer. Om du sätter dit en packning och det inte ska vara någon ökar avståndet där rören för stötstängerna ska sitta. Kanske det är därför de börjat glappa?

Mats

Kommentar

• jaka
      • maj 2007
      • 1490

Hej!
      Spelar ingen roll om hylsorna glappar eller inte!

Kommentar

• lennart wiklund
        • maj 2008
        • 274

13X6 ÄR INTE FÖR LITEN
        Själv kör jag en kyosho edge med en gammal os 91 fyrtakt.13x6 fungerar kalas till denna kärra/motor.prova dej fram.Hylsorna är inget bra att dom glappar,då kan du få in massa sand/damm smuts i dessa.prova 13x6 13x8.Själv kör jag master airscrew snurra.Dessa fungerar ypperligt samt är billiga.
        Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
        samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
        Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Kommentar

• speedo_4
          • okt 2007
          • 153

Tror också personligen att 13/6 är för lite.
          Själv kör jag 13/6 till os70 i min kyosho Edge.

Kommentar

• AmRi
            • jan 2009
            • 223

Om motorn inte hade topplockspackning innan så skall man inte sätta dit nya för man bara minskar kompen och försämrar gångegenskaperna. De flesta av dagens motorer har redan för lite kompression. Glappande stötstångsrör är inte bra för motorn grisar extra mycket och det finns risk att skräp kan ta sig in den vägen.

Kommentar

• jaka
              • maj 2007
              • 1490

Hej!
              13x6 är på tok för liten propeller för en .91:a ...dessutom är Master A de sämsta propellrarna du kan få tag på. 14x6 eller 13x8 aerobatic plan och 15x4-15x6 för 3-D kärror.
              13x6 passar till .62-.70 motorer!
              Bäst propeller är RAM, APC och Graupner Cam-prop (svarta eller grå med uppsvängda tipar)

Kommentar

Arbetssätt...