Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vad som är optimalt vet jag inte, men själv kör jag med en OS LA46 och APC 12.25x3.75 propeller. Planet kan ta sig upp ur hovringar med det går långsamt.
Fördelar med LA 46: Motorn är lätt (glidlagrad) så du kan ha tyngdpunkten tillräckligt långt bak för "fun fly" utan att blya. Vingbelastningen hålls ner och planet "flyter" i luften.
Nackdelar: Trots vertikalprestanda kunde det vara bra med litet kraft till (så man vågar ta ner hovringarna till markhöjd). Men jag är rädd att en tyngre motor gör planet för framtungt för "fun fly"-stil.
Horizon skickar bara till Sverige genom återförsäljare, jag mailade dem vintern 2006 och frågade om Twist PNP, men skrev att det är för stort paket och hänvisade till sina återförsäljare i Finland i mitt fall.
Vill du en liknande modell men som väger mindre, så har ja en Precision aerobatics Bad Boy V2 liggandes hemma orörd i kartong, mycket kolfiber o mums. 1400:- o den är din.
Kommentar