beställt bus kärra!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

beställt bus kärra!

jaha då var det beställt en sådan här http://rcmaffian.se/oscommerce_st/ca...roducts_id=515

har 2 alternativ på motor .. har en asp 28 samt en TT 36 pro liggandes i hobby rummet till ingen nytta .. någon som har erfarenhet av dessa pylon/fun modeller från modeltech??

att den är "snabb" har jag förstått men hur flyger dom i övrigt !??
  • LAB
    • dec 2007
    • 634

Hej det går åt minst en 91a fyrtakt om det ska hända nått!Fråga Packo om han håller med Hepp!Annars ska ju tt funka,GP har ju sådana warbirds i 25 storlek o dom flyger ju kanon,skulle tro att denna flyger lika bra.
    Lasse

Kommentar

• kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

haha har ju en asp 120...... kanske funkar ....... den skall flygas i tranås ....

Kommentar

• LAB
        • dec 2007
        • 634

Det låter finemang det
        Lasse

Kommentar

• Diesel
          • maj 2007
          • 352

Jag har en gammal råtrimmad B20 med turbo som lämnar ca. 250 HK . Varför inte prova med den ? :icon_pray:
          Eller ..... D24-an från den vite i garaget?

Nä.... Skämt och sido. Palleman har flugit sim ned både 32 ASP och OS25 La.
          Flög bra med båda med var roligast med 32-an

Kommentar

• kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

hmmm å vi vet ju att palleman e en fegis ... som inte klarar av när det går fort !!
            så då får det bli TT36 pro som ju lämnar lika mycket kraft som en 40 motor .! .. håll i skägget nu diesel! .... för står du nära så åker det med av vind draget när jag susar förbi

Kommentar

• kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

jaha ... vad säger man .. http://www.rcmaffian.se/oscommerce_st/catalog/index.php
              är så ruskigt snabba med leveranser så man blir mörkrädd!! underbar service ... mera sånt !! från fler handlare !!!! nu ligger skönheten på byggbordet !! beställd igår och nu är den här ..
              ruskigt fin modell .. byggandet pågår för fullt .. med lite tur !??? så blir det provflygning i morgon om vädret tillåter .. TT36 pro motorn kommer skos med en 8x8 apc propp så antar att man kommer få hålla i i svängarna för undan lär det gå ... det gillar väl du jaka !?

Kommentar

• LAB
                • dec 2007
                • 634

Hej glöm inte ställa in skeven åt rätt håll
                Lasse

Kommentar

• kenneth67
                  • jun 2007
                  • 2545

Ursprungligen postat av LAB
                  Hej glöm inte ställa in skeven åt rätt håll
                  Lasse
                  tack för den påminnelsen ... hadde nog missat det igen annars *asg*

Kommentar

• Tobbe O
                    • maj 2006
                    • 1431

Ursprungligen postat av Diesel
                    Jag har en gammal råtrimmad B20 med turbo som lämnar ca. 250 HK . Varför inte prova med den ? :icon_pray:
                    Eller ..... D24-an från den vite i garaget?

Nä.... Skämt och sido. Palleman har flugit sim ned både 32 ASP och OS25 La.
                    Flög bra med båda med var roligast med 32-an
                    Råtrimmad B20 med turbo och endast 250hk, här i västerbotten så
                    brukar råtrimmade B20'isar med turbo iaf ge drygt 500 drivhjulshästar:willy_nilly:

Kommentar

• wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

verkar vara en snäll o mysig kärra du fått fatt på..passar bra att flyga i solnedgången..

Kommentar

• Tobbe O
                        • maj 2006
                        • 1431

Ursprungligen postat av wesse
                        verkar vara en snäll o mysig kärra du fått fatt på..passar bra att flyga i solnedgången..
                        Ja du ä mysig du:handkiss:

Kommentar

• kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

hmmm nästan klar med den .. bara skev rodren kvar ... men kunde inte hålla mig ..... men lite fegis blev jag det blev asp28an som fick plats i nosen till att börja med .. skodd med en apc 8x7 hittar ingen spec på den motorn men varvar gör det ... och släpper jag så går den ur näven .. detta skall bli otroligt spännande .. maken till utförlig bygg beskrivning har jag ännu inte sett !! otroligt detaljerad men bilder och text ... följer man den så är det bara tanka å flyga ..längden på roder linkage mm stämmer på milimetern ... ingen justering behövs .. så om alla protechs modeller är sådan så är det ju toppen !!

Kommentar

• Palleman
                            • nov 2007
                            • 353

ENYA 41-4C i den med lite stigning så... det hade vart nåt... nä blir nog en 40-musse till den moroten
                            Mvh Palleman

Kommentar

• kenneth67
                              • jun 2007
                              • 2545

Ursprungligen postat av Palleman
                              ENYA 41-4C i den med lite stigning så... det hade vart nåt... nä blir nog en 40-musse till den moroten
                              palleman ... 4 takt är inget för en pylon kärra !! sen fegar ju du ur när det börjar gå fort har jag hört ..........

Kommentar

Arbetssätt...