Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja och nej...Ja att du kan köpa SAE 50 (castrol eller dyl) o sen beundra doft o få nostalgiska känslor att så här var det det luktade förr med tillhörande gegg,kladd o motorslitage...
Frågan jag ställer mig är varför,letar du efter ett billigare alternativ till Aerosave,klotz eller några andra modernare syntetoljor eller har du svårt att få tag på det?
Ricnoljan är i alla fall inget som jag tänker rekomomendera att du använder o det är det som kan finnas på macken..
Ska man spara pengar på bränsle så är bensinmotor det bästa alternativet i mina ögon...
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Du kan använda Shell Racing M - tror jag den heter. En fullsyntet tävlingsolja för tvåtaktare. Men den brukar kosta ca 150 kr/lit om du får tag på den. Den innehåller dessutom lite medel du inte behöver i en metanolmotor, så modellmotorsyntetolja (långt ord va?) är nog bättre.
Jo det kan stämma med Advanced Racing M. Men jag tror att den oljan jag tänker på hette Shell Advanced Racing X och var en helsyntetolja. Bosse Gårdstad testade den.
Kommentar