Simple Series Ultima

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Casimir_rc
    • maj 2006
    • 371

    #1

    Simple Series Ultima

    Har länge sökt efter ett litet bränsle plan och nu tycks jag ha funnit det rätta,Simple Series Ultima från ACE


    Så här kommer några frågor:

    Räcker det med Os La 15 eller skall man välja La 25?
    Hur är den att flyga?
  • colsson
    • maj 2006
    • 1165

    #2
    1. Japp
    2. Vild!

    Kommentar

    • colsson
      • maj 2006
      • 1165

      #3
      Jag klädde mina med solarfilm och det blev ett helt ok resultat.

      Jag gjorde såhär..
      1. Slipade av vingen
      2. Penslade på utspätt vitlim (då fäster filmen med mindre värme ytan risk att friggon smälter.

      3. klädde vingen..

      Kommentar

      • mac77
        • maj 2006
        • 513

        #4
        Jag körde med solarfilm direkt på...inga problem så länge man har koll på värmen.

        Kommentar

        • peiter
          • maj 2006
          • 356

          #5
          körde med vanlig oracover funkade fint även de

          Kommentar

          • Casimir_rc
            • maj 2006
            • 371

            #6
            Hittade ett bra pris på La 25 men blir den för stor? Eller får man Tp problem?

            Kommentar

            • mac77
              • maj 2006
              • 513

              #7
              Jag hade en OS Max 15...det var fullt tillräckligt!

              Kommentar

              • H_enke
                • maj 2006
                • 150

                #8
                OS La-serie är glidlagrade och ger ju mindre effekt än motsvarande kullagrad. I gengäld som har den lägre vikt, vilket gör att man ibland tjänar på att välja en LA.

                På min combat har jag en OS 15 LA pga den låga vikten och att nålen sitter bak, vilket gör att den överlever de krashar som händer rätt offta i combatsammanhang.

                Kommentar

                • colsson
                  • maj 2006
                  • 1165

                  #9
                  Sprutspackla?

                  Kommentar

                  • McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

                    #10
                    Ursprungligen postat av Fredrik N.
                    Om man då lackar den hur skall man förbehandla frigot då?
                    Varför inte det klassiska - gråpapper och utspätt vitlim...
                    Eller planka den med tunn balsa.
                    Hälsningar
                    Roger

                    Kommentar

                    • McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

                      #11
                      Hej,
                      Eftersom jag själv numera är elflygare så har jag inga aktuella tips - men på den tiden det behav sig har jag för mig att vi körde med Servalac eller nåt liknande. Fungerad rätt OK när man inte körde med nitro i vart fall. Inte omöjligt att t ex Servalac Aqua kan fungera - de vattenbaserade är ofta bättre än lösningsmedelbaserade mär det gäller att klara våra kemikalier. Men som sagt - jag hoppas nån annan med färskare kunskaper om bränsletålig lack kan hjälpa dig..
                      Hälsningar
                      Roger

                      Kommentar

                      • colsson
                        • maj 2006
                        • 1165

                        #12
                        Min favoritlack till motorkåpor osv är Lustrecote. Den finns som färg och klarlack. Tål 15% nitroinblandning.

                        Finns hos bl.a http://www.skanehobby.se/index.php?c...sort=2a&page=9

                        Kommentar

                        • Casimir_rc
                          • maj 2006
                          • 371

                          #13
                          Har någon en manual till detta plan som kan scannas in på dator och skickas till mig?

                          Tycker om att själv alltid kika i manualen före ett köp

                          Kommentar

                          Arbetssätt...