Har'u vare' me' om de' nån gång?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JerryD
    • jan 2007
    • 302

    #1

    Har'u vare' me' om de' nån gång?

    Mitt under brinnande luftdop med min SlowPoke börjar motorn, en ASP 61 FS, gå "konstigt". Varvar upp och ner oregelbundet för att sen bara dö!
    Det visar sig att tomgångsnålen gängat ur sig och hoppat ut i det blå :scared:(så dj...a illa flög jag inte):sarcastic:Har beställt nya (2 st. för säkerhets skull), och undrar om jag ska behöva använda Loctite på gängorna? Tips, någon?
  • th
    • jul 2007
    • 26

    #2
    prova med nagealck,loctite kan ju bli för mycket,,

    Kommentar

    • jaka
      • maj 2007
      • 1483

      #3
      Hej!
      Ska inte behövas någonting!!
      Vibrationer!
      Du balanserar väl dina proppar!?

      Kommentar

      • th
        • jul 2007
        • 26

        #4
        Dom kan sitta för dåligt ibland, utan o-ring,

        Kommentar

        • KenPro
          • feb 2007
          • 399

          #5
          asp är svaret

          Kommentar

          • lassebetong
            • mar 2007
            • 1255

            #6
            Du kanske skulle prova en JBA i stället.
            När jag skulle köra in min nyinskaffade 56:a så var den lite si och så med nålen.
            Kunde faktist skruva ur hela hålen och den gick lika bra ändå.:sarcastic:
            Nä jag senare skruvade på tomgångsnålen så började den svara på högfarten också.

            /Lasse

            Kommentar

            • Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

              #7
              Finns folk på Djäkenfältet här som tappat nålen också.
              Slappa O-ringar och den där fjädrande klämman som inte sitter åt antar jag.
              Vibrationer gör inte saken bättre. =)
              Har själv en OS55 som nålen vrider upp sig på. Gick ju att spänna den där fjädrande klämman.
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

              Kommentar

              • trapperwolf
                • aug 2007
                • 139

                #8
                Hej jag har alltid en liten bit silikonslang som jag träder över nålen så den greppar om huset som nålen skruvas in i det funkar jättebra o den spänner samtidigt klämman som håller nålen sammt den tätar för tjuvluft om oringen är lite sliten

                Kommentar

                Arbetssätt...