Tips på .40-.50 3D kärra som kan flyga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ludde
    • maj 2006
    • 399

    #1

    Tips på .40-.50 3D kärra som kan flyga?

    Vill ha en liten kärra runt 1400mm till min Ys-63, ska kunna 3D/hovras OCH som kan flyga knivegg..
    alltså går F40 X50 bort.. den vaggar otroligt mycket och knivegg är ingen höjdare.. hmm kanske X50 är bättre?

    Sebart katana .50 har jag inte hittat någon juste bedömning ännu.. www blind :-)

    Above all yak 55 kanske?

    nått annat tips?
    Senast redigerad av Ludde; 2009-05-02, 19:57. Anledning: kass på stavning
  • Krille
    • maj 2006
    • 1184

    #2
    Denna


    Jag tycker den flyger riktigt bra. Knivegg går fin fint, inte den bästa kärran jag har knivat med men helt klart godkänt. Kör min med en 91 4-t men din ys lär säkert räcka till gott å väl

    Jag har den som slit å släng modell å busa med. riktigt roligt plan som är allsidigt i flygningen.

    Ska du ha en sådan så kolla tanken. Jag misstänker min tank läcker.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

    Kommentar

    • DaEk
      • aug 2007
      • 411

      #3
      Jag kan ge min erfarenhet Katana S50 E. Helt j***a underbar, stabil i harrier och väldigt lätt att hovra med, kniveggen är väldigt neutral. Kvick men funkar även bra för för vanligt imac-aerobaticflyg.

      Vacker i luften och extremt lätt att landa med.

      Har 20 flygningar på min hittils.

      Kommentar

      • Ludde
        • maj 2006
        • 399

        #4
        mm kul att höra.. :-)

        Kommentar

        • KenPro
          • feb 2007
          • 399

          #5
          Sebarten eller denna är nog de vassaste i denna storlek för kombinerad 3D och acrobat flygning, Extreme flight Extran har kullinkar runt om för bra precision, den finns bla hos Autopartner.se
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Ludde
            • maj 2006
            • 399

            #6
            Extran såg fin ut.. påkostad.. meeen.. .

            det vart en Sebart Katana S50E som kommer ha en YS-63 i nosen.. eller en av dom nya OS snurrorna.. hade lite strul med min YS och det vart ofrivilliga landningar... för mycket prylar i dom :-)

            Kommentar

            • KenPro
              • feb 2007
              • 399

              #7
              Ys regerar trots att min ena strular med ett sprucket vevhus förtillfället, annars går de outstanding

              Kommentar

              Arbetssätt...