Calmato Sport

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAB
    • dec 2007
    • 634

Ursprungligen postat av MagnusStrömqvist
    Jag tryckte i min OS55AX i Calmato 40 och det funkar. Bra tryck och inte för hög landningshastighet, dock svårt att veta hur långsamt de med mindre motorer kommer in i

Kan bara bifalla övriga här. Calmato rocks! Flyger rent och fint...Vackert flygetyg

Under första flygturen råkade jag ut för 2 Failsafe (Spektrum) och motorstopp, men fick ner den hel ändå...Puhhh Sista dödsspiralen kom jag ur ca 2 m över marken....De kallingarna var bara att kasta....
    Hej kontakten till skevroderservot hoppade ur i söndags men det gick bra att använda sidorodret istället,så mina kallingar är fortfarande tvättbara:sarcastic:.Vad för strul är det med spectrum?

Kommentar

• Snickarjävel´n
      • aug 2006
      • 1927

Mina kallingar är både torra och rena fast min calmato är väl allt annat än hel just :vroam:
      Bifogade filer

Kommentar

• LAB
        • dec 2007
        • 634

Hej tycker inte det är att stjäla tråden,bara bra att lägga in info o tips så att vi kan lära av varandra:thumbup:.

Kommentar

• Tomass
          • jan 2009
          • 15

Calmato 60

Maken till bra kärra får man leta efter, flyger som en gud i alla väder.
          Den har sin brist i knivegg, den orkar inte hålla sig uppe, men i övrigt är den lysande till bus och finflyg. Det sitter en SC 91 fyrtakt i den och det fungerar mycket bra..

Jag har över 35 flygtimmar med min Calmato 60 Sport, nu först börjar det bli dags för en lättare renovering...

Kommentar

• Snickarjävel´n
            • aug 2006
            • 1927

Jag bytte ut båda stötstängerna till höjd och sida och ersatte med sullivan stänger. På så vis fick jag groteskt mycket mer utslag samt en överföring som gick bra mycket lättare. Detta tillsammans med hyggliga servo bidrog till en hel del kniveggs flygning så visst funkar det även med Calmato

Kommentar

Arbetssätt...