VQ Models klädselproblem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagnusStrömqvist
    • dec 2006
    • 400

    #1

    VQ Models klädselproblem

    Hej, har en Focke Wulf som flyger alldeles utmärkt! Men då den nu börjat skrynkla sig lite ville jag snygga till den, och fram med hobbyjärnet (i socka), så bubblar klädseln sig konstigt och känns nästan gummiaktig. Skrynklorna blev mer hängande och större iställetför att försvinna.
    Är det ej normal klädsel på deras modeller? Använder man ej strykjärn till deras klädsel?
    Som tur väl är det bara en liten del av stabben som jag hann "klanta" till.... Jag hade samma temp på järnetsom funkat på all annan klädsel...

    Nån som vet?
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ
  • ronas 22
    • jan 2009
    • 104

    #2
    har du någon prov bit av klädsen, testa med olika temp. vad är det vör klädsel?
    /ronas kockaya
    mfk stratos:thumbup:

    Kommentar

    • DrHanke

      • maj 2006
      • 5250

      #3
      hmm har inte VQ självklistrande klädsel, då blir det svårt med strykjärnet... Som du beskriver det är det som att stryka på ett klistermärke, det bubblar å kletar ihop.

      Prova försiktigt med varmlufts pistol å värma, det andra alternativet är kyla, ta maskinen till frysen å prova med ena vingspetsen så kommer filmen krympa ihop, nackdelen är att är det varmt ut kommer den skrynkla sig direkt igen... Det är stora nackdelen med VQ maskinerna att de envisas med sin självklistrande klädsel...
      //DrHanke

      *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

      Kommentar

      • TheGreatBoo
        • mar 2009
        • 40

        #4
        Ursprungligen postat av drhanke
        , det andra alternativet är kyla, ta maskinen till frysen å prova med ena vingspetsen så kommer filmen krympa ihop, nackdelen är att är det varmt ut kommer den skrynkla sig direkt igen...
        :sarcastic:Får förvara den i frysen och enbart ha den som vinterflyg

        Kommentar

        • Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

          #5
          Jag har en VQ Porter och den var väldigt fin från lådan, men lite här och där fick jag stryka
          (väldigt små ställen). Fick vara försiktig, först vart den slapp och när den kallnade så spände
          den till. När man hade flyget i solen kom vecken tillbaks. Speciellt på det svarta som blir
          som det blir i solen. Nu är den inomhus och allt ser kanon ut.
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

          Kommentar

          • MagnusStrömqvist
            • dec 2006
            • 400

            #6
            hmmmm...Verkar som man får leva med det då om den är självklistrande. Den ser ju finare ut än de flesta ARF:er. Synd på de småställen som börjat skrynkla sig lite dock..
            Byta/köpa? Hör av dig!
            Pistonpowered:
            112” 3W Mustang, DLA116cc rad
            90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
            87” TC Flybaby, ASP 160 twin
            67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
            60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
            El drift: F3A sebart Wind Pro
            Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

            Kommentar

            Arbetssätt...