Motorval: 2-takt eller 4-takt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Unnemo
    • aug 2009
    • 2

    #1

    Motorval: 2-takt eller 4-takt?

    Om byggsatsen ( tillverkaren ) rekomenderar en 2-takt storlek 60

    Hur stor måste då en 4-takt vara ?

    Tacksam för svar
  • jaka
    • maj 2007
    • 1483

    #2
    Hej!
    15cc fyrtakt!

    Kommentar

    • gimbo
      • jul 2007
      • 710

      #3
      Beror på vad det är för plan och vad du ska ha den till. Berätta mer...
      Men en 15cc fyrtakt slår aldrig fel

      Kommentar

      • T5
        • jul 2006
        • 1300

        #4
        Hej!
        15cc fyrtakt!

        Alltså storlek .91 om du mätar med Amrikansk cubic inch.

        Kommentar

        • KenPro
          • feb 2007
          • 399

          #5
          Eller en YS 63 drygt 10 cc om du vill ha en lätt motor där framme men med bättre prestanda än en billig 90 motor

          Kommentar

          • T5
            • jul 2006
            • 1300

            #6
            YS 63fz är på väg att utfasas, ersätts med YS 70fz, even better!

            Kommentar

            • Unnemo
              • aug 2009
              • 2

              #7
              Tackar för tipsen

              Tack för svaren

              Kommentar

              • gimbo
                • jul 2007
                • 710

                #8
                Vad är det för modell?

                Kommentar

                Arbetssätt...