Inställning ASP FS 180AR

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1810

    #16
    Jag tror att Roadsides problem redan från början var att motorn gick för rikt. Du skrev i början att du nålat ner ändå till 2 varv men att du nu har den på 1 1/4 varv. Om motorn går för snålt och man sedan skruvar in nålen ytterligare forsätter inte motorn att gå på samma varv utan stannar.

    En motorn som inte ökar i varv när nålen skruvas in gå i regel alldeles för rikt och det är bara att skruva in nålen ytterligare tills varvet ökar. Det är ju enkelkt att att testa att skruva upp nålen 3/4 varv på en motorn som går bra och se vad som händer. Den kommer att gå precis som Roadsides motor gick från början. Men samtidigt är man ju rädd att nåla in för mycket på en ny motor. En ny oinkörd motor behöver inte mer bränsle för att gå bra utan för att den ska få tillräckligt med smörjning och inte går för varm när ytorna är råa. Men rätt bränsleluft-blandning ät alltid rätt oavsett motorn är inkörd eller inte.

    /Mats

    /Mats
    Senast redigerad av senmathal; 2009-10-14, 09:38.

    Kommentar

    Arbetssätt...