Var köper man dämpare till OS FS 120S-E?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagnusStrömqvist
    • dec 2006
    • 400

    #1

    Var köper man dämpare till OS FS 120S-E?

    Hej,

    Har hittat amerikanska sajter som säljer inverterade pittsdämpare och liknande till denna motorn. Finns det någon svensk hobbyhandlare som har dessa? (Man supportar ju gärna svensk handel i dessa dagar )

    Mvh Magnus
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ
  • Corsair
    • dec 2007
    • 639

    #2
    Hej Magnus, har du kollat ModelCraft i Malmö?

    Kommentar

    • DrHanke

      • maj 2006
      • 5250

      #3
      3F har Bison dämpare så kolla med dem.
      //DrHanke

      *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

      Kommentar

      • MagnusStrömqvist
        • dec 2006
        • 400

        #4
        Jag har kollat med ModelCraft, ja. Bara orginaldämparen finns där. Skall söka på 3F se vad jag finner. Har lagt en förfrågan där nu så får vi se, men bison dämparna är väl bara för 2takt, eller finns det adaptrar till 4taktarna?
        I annat fall finns det någon vettig utländsk sajt man kan beställa från? Tips mottages tacksamt.
        Senast redigerad av MagnusStrömqvist; 2009-09-17, 12:11.
        Byta/köpa? Hör av dig!
        Pistonpowered:
        112” 3W Mustang, DLA116cc rad
        90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
        87” TC Flybaby, ASP 160 twin
        67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
        60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
        El drift: F3A sebart Wind Pro
        Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

        Kommentar

        • haskell
          • aug 2006
          • 236

          #5
          Ljuddämpare

          Hej,
          prova här:


          Håkan

          www.bobtail.nu

          Kommentar

          • MagnusStrömqvist
            • dec 2006
            • 400

            #6
            OMG vilken guldsida. Tackar så mycket!!!
            Byta/köpa? Hör av dig!
            Pistonpowered:
            112” 3W Mustang, DLA116cc rad
            90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
            87” TC Flybaby, ASP 160 twin
            67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
            60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
            El drift: F3A sebart Wind Pro
            Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

            Kommentar

            Arbetssätt...