Vilken nybörjar modell ska jag satsa på

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roggie_49
    • sep 2009
    • 230

Ursprungligen postat av jaka
    Hej!
    Man kan naturligtvis lägga funktionerna var man vill men de flesta av oss har nog de "viktiga" rodren, skev och höjd på högerspaken (passar högerhänta bra) och de mindre viktiga , sidroder och gas på vänster spaken...kallas förövrigt mode 2.
    Har för mig att gas/ skev på vänster och höjd /sida på höger kallas mode 1.

Personligen har jag svårt att tänka mig att styra med mode 1 då jag tycker det är mer
    naturligt att styra som på ett fullskalaflygplan där styrspaken kontrollerar skev och höjd och fötterna sidroder.
    Men anledningen till att mode 1 fortfarande används av somliga är skälet att man vill separera höjd och skevfunktionen för att få renare svängar (Något jag inte alls tror på).

Ja jäklar, jag är av födsel och ohejdad vana vänsterhänt, ja där ser man..
    inte underligt att kompisarna som jag byggt åt har varit lite konfunderade och tydligen finkänsliga...inte så att det har visats något missnöje men jag har alltid gjort på det sättet.
    Är tekniker i botten och borde ju ha lärt mig något under alla dessa år men tydligen ser man enl. det gamla talesättet inte skogen för alla träd...

väl mött..
    Senast redigerad av roggie_49; 2009-10-24, 07:15.
    Rogge the electrical engineering baboon.

Kommentar

• jaka
      • maj 2007
      • 1484

Hej!
      Är du vänsterhänt vill du väl styra med vänsterhanden...?Skulle själv tycka att det vore avigt att som högerhänt styra med vänsterhanden!

Lägg då skev/ höjd på vänsterspaken och gas/sida på höger.

Kommentar

• roggie_49
        • sep 2009
        • 230

Ursprungligen postat av jaka
        Hej!
        Är du vänsterhänt vill du väl styra med vänsterhanden...?Skulle själv tycka att det vore avigt att som högerhänt styra med vänsterhanden!

Lägg då skev/ höjd på vänsterspaken och gas/sida på höger.
        Lite förvirrat är det och nu ska jag virra till begreppen än mer för dig.

Jag är vänsterhänt som jag skrev tidigare men när jag skjuter pistol så skjuter jag med höger hand, och nu blir det krångligare, när jag skjuter med gevär så skjuter jag med vänsterfattning, vid fiske så kastar jag med höger och vevar in med höger således måste jag skifta handfattning på spöet, när jag har karateträning så blir min sempai galen p.g.a. jag tränar spegelvänt mot honom, alltså då blir han förvirrad, kan ta upp ett otal exempel men det får räcka med dessa, så det är som du förstår lite förvirrat :-))
        Senast redigerad av roggie_49; 2009-10-24, 13:01.
        Rogge the electrical engineering baboon.

Kommentar

• Daniel L
          • nov 2006
          • 1250

Det är nog bättre att du använder spakarna som de flesta gör, jag menar hur ska det gå om du ska köra dubbel komando antingen som elev eller lärare. Det skulle ju bli helt fel om du lärt att vänster spak styr höjd och skev.
          glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
          Daniel L

Kommentar

Arbetssätt...