Modell till Saito 40:a

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lada008
    • sep 2006
    • 84

    #1

    Modell till Saito 40:a

    Hej
    Jag har en gammal Saito 40a från nånstans slutet på 80 talet
    Har en ritning hemma som det står angivet att den behöver en 46 - 55 4t
    Men det stär även att den är ritad för en O.S 40 4 t angivit vid motorrummet
    spv 1447 mm korda 325 mm så den bord ha en väldigt låg vingbelastning
    Jag bifogar en bild .
    Förlagan är ett belgiskt hemmabygge tror jag .
    //Lars
    Bifogade filer
  • Lada008
    • sep 2006
    • 84

    #2
    Kan man ha Saiton i denna modell

    Kommentar

    • jaka
      • maj 2007
      • 1483

      #3
      Hej!
      Javisst!
      11x6 APC eller RAM rekommenderas!

      Kommentar

      • Lada008
        • sep 2006
        • 84

        #4
        Va bra det är ju synd att låta en motor bara ligga Tack
        Hur mycket nitro och olja är lämpligt

        Kommentar

        • jaka
          • maj 2007
          • 1483

          #5
          Hej!
          15% syntetolja av modern sort som Aerosynt 2-3, Aerosave och Motul "Micro" och liknande.
          20% ricinolja funkar också bra eller en blandning av ricin och syntet.

          5-15% nitro funkar bra.

          Kommentar

          • Lada008
            • sep 2006
            • 84

            #6
            Tack // Lars

            Kommentar

            Arbetssätt...