Jag gick till hobbyhandlaren idag med ett gammalt (ca 1,5 år) projekt som jag visste inte skulle komma i luften. Hem kom jag med Great Planes Lancair Es samt en SY 0.91 FS.. Finns det några tips ang detta plan samt gjorde jag ett bra val. Motorn, är den tillräcklig?
Mvh
Lenny
Mvh
Lenny

Det blir inte så mycket bättre än den kombinationen..Krön det hela med en 14x6 propp,4st std servon o ett liite vassare till höjden.Min har varit o flugit på åtskilliga ställen o det är en kärra som är fantastisk att flyga även i blåst+ att den beter sig hur bra som helst med 45 grader klaff.. I mina ögon så är det den kärran som jag har som har det största fartområdet,allt ifrån promenadfart m. klaff till förbifflygningar i 180...Tänk bara på en sak med flygningen...Den kurvar något fenomenalt så i full fart om man lägger omkull den o gör en 180 graders sväng så gäller det på,de krascher som har varit med den p.g.a vingbrott har inträffat i häftiga upptagningar eller kurvningar i fullfart,oftast i kombination med övermotorisering..om du tittar på våran film så kan det ge en uppfattning om hur den flyger:
Kommentar