Calmato GP tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KyoshoSweden
    • sep 2009
    • 10

    #1

    Calmato GP tråden

    Den här tråden är tillägnad allt och alla som har frågor om Calmato-seriens GP-kärror från Kyosho.





    Du kan läsa om Calmato GP på Kyoshos hemsida:
    - Calmato TR40ARF
    - Calmato TR GX40, inkl GX40-motor
    - Calmato TR40RDS, inkl GX40-motor och radioutrustning
    - Calmato 40 Sports
    - Calmato 40 Sports PiP, inkl GX46-motor och servon

    Planen i Calmato GP-serien har funnits en tid och många har testat dem. Nu kommer all info att finnas samlad i den här tråden.

    Mvh
    Måns Lennstrand
    Försäljningschef Kyosho Sweden
  • MagnusStrömqvist
    • dec 2006
    • 400

    #2
    Calmato

    Hej, har en lågvingad Calmoto lik en av dina bilder köpt förra året. Jag satte en OS55a i nosen och den går som en raket. Riktigt kul att flyga och jag är jättenöjd.

    Men, tycker att klädseln släpper lätt här och var jämfört med andra modeller. Har mer eller mindre gett upp strykjärnet och gör nu rent med sprit och tejpar med klartejp där det börjar släppa. Är det ett återkommande problem eller har detta blivit korrigerat i produktionen?
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

    Kommentar

    • DaEk
      • aug 2007
      • 411

      #3
      Är också lite nyfiken om just klädselfrågan.

      För mig slutade det med att jag fick klä om hela planet (eller fick hjälp av en klubbkamrat egentligen) och elkonverterade den.
      Dock hade jag ganska många flygningar, men ändå lite tråkigt när ett sånt fint plan förfall såpass fort..
      Senast redigerad av DaEk; 2010-01-19, 15:55.

      Kommentar

      • KyoshoSweden
        • sep 2009
        • 10

        #4
        Klädselproblem

        Hej
        Vi har fått väldigt få reklamationer eller "klagomål" från butiker eller kunder som varit missnöjda med klädseln på planen. Däremot hör jag lite då och då från butiker som kan ta upp det i förbifarten när vi pratat om andra saker, men det har inte varit specifikt Calmato-serien.

        Oavsett det så har jag har pratat med ansvariga för Sea & Sky-divisionen på Kyosho i Japan och bett dom undersöka om det är något i produktionen som går att förbättra för att minska felmarginalen. När jag såg era inlägg har jag också hört mig för hos Kyosho i Tyskland och Frankrike om dom har anmärkningsvärt stort antal reklamationer gällande klädsel på flygplan generellt.

        /Måns

        Kommentar

        • jaka
          • maj 2007
          • 1484

          #5
          Hej!
          Jo klädseln är bedrövlig! Den lossar allför lätt! Kan ni inte se till att de använder Oracover!!???

          Kommentar

          • DaEk
            • aug 2007
            • 411

            #6
            Ursprungligen postat av KyoshoSweden
            Hej
            Vi har fått väldigt få reklamationer eller "klagomål" från butiker eller kunder som varit missnöjda med klädseln på planen. Däremot hör jag lite då och då från butiker som kan ta upp det i förbifarten när vi pratat om andra saker, men det har inte varit specifikt Calmato-serien.

            Oavsett det så har jag har pratat med ansvariga för Sea & Sky-divisionen på Kyosho i Japan och bett dom undersöka om det är något i produktionen som går att förbättra för att minska felmarginalen. När jag såg era inlägg har jag också hört mig för hos Kyosho i Tyskland och Frankrike om dom har anmärkningsvärt stort antal reklamationer gällande klädsel på flygplan generellt.

            /Måns
            Måns, ta och sök lite på forumen så kommer du se att folk har problem med klädseln, redan efter ett fåtal flygningar, även ifall just mitt exemplar höll hyffsat ett tag. Håller med Jaka, kör oracover. Tråkigt att se ett sånt fint och välflygande plan falla sönder.

            Ps: Inser nu att de gick lite offtopic, tanken var ju att vi skall ställa frågor och inte dela erfarenheter... :ds
            Senast redigerad av DaEk; 2010-01-20, 22:13.

            Kommentar

            Arbetssätt...