Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja uppgradera motor och fartreglage till borstlös. Planet ska väga 700 gram, då räcker en motor som väger 10%, dvs 70 gram. Det är inte kritiskt du kan ha 70-100 grams motor. Välj motor efter hur fästet ser ut/passar. Det finns massor med bra motorer, t.ex. på hobbyking eller rcflight. Jag tycker KEDA (KDA på HK) är prisvärda.
Hej. Köpte på mig lite förlängningskablar och Y-kablar för nån månad sedan men hur blir det nu egentligen? Då servona sitter spegelvänt på vingarna (antar jag) så kommer väl en vilja gå upp och den andra ner på flapsen, och utan att göra ett nytt hål i vingen och vända servon så kan jag inget göra med en vanlig Y-kabel eller?
Ska jag köpa nån sån där "reversed" Y-kabel?
Eller blir det kanske så att man kan köra skevroder i en Y-kabel och flaps i varsin kanal? De två understa kanalerna heter "Gear" och "AUX 1". Tror det var "Gear" och "Aile" jag använde till skevroder på mitt andra plan. Går det att använda AUX 1 också?
Tack för tipset. Det skulle ju funka men är samtidigt inte så sugen på att försöka få upp servot när det sitter limmat i vingen, jag lyckas säkert förstöra för mycket runt om.
Får se hur jag går till väga.
Jag lödde om mitt innan jag limmade dit det Faktiskt enklare än jag trodde med tanke på mina lödningskunskaper.. eller så hade jag bara tur. Det fungerade iaf
Jag hade satt en Y-kabel på skevservona och satt flaps-servona på varsin kanal. Kör du 6 kanaler borde det räcka till. Har du inget eget uttag till accen på mottagaren, kan du ta ytterligare en Y-kabel. Då sätter du ett flapsservo och accen i samma kontakt. Det har fungerat för mig. Tyvärr har jag ingen erfarenhet från DX6:an, men kanske någon annan kan hjälpa dig där.
Personligen skulle jag löda om servon som en absolut sista nödlösning.
En sånhär mojäng gör jobbet både som Y-kabel och servoreverse samtidigt som man kan ställa hur snabbt servona skall arbeta. Olika upp och ner om man vill viket kan vara kul(!) på flapsen.
Det går åt en liten kort servokabel med hane-hane.
Kommentar