Radion är prisvärd, fungerar utmärkt men kan behöva lite handpåläggning för att bli bra så jag vet inte om jag vågar kalla den nybörjarradio (1 - flyger man nybörjare och räknar med saker trillar ner så ok, 2) flyger man saker som ska fungera länge kan man behöva öppna den lite 3) oavsett vilket bör man nog läsa in sej på den, finns massor på nätet, sök tex på rcg)
Min TS väger som bäst runt 1.5-1.6kg med GoPro och jag kör med klena motorer motsvarande
och 8x6 eller 9x3.8
och den vart lite otymplig kasta fullastad så snodde ett ställ från en minimag; landar man snällt fungerar det.
Dock, som du skriver, inte gws proppar utan lite styvare kina-slowflyervarianten.
Den är inte så känslig på CG men som nybörjare bör du hålla koll på den enl. manual.
Min TS väger som bäst runt 1.5-1.6kg med GoPro och jag kör med klena motorer motsvarande
och 8x6 eller 9x3.8
och den vart lite otymplig kasta fullastad så snodde ett ställ från en minimag; landar man snällt fungerar det.
Dock, som du skriver, inte gws proppar utan lite styvare kina-slowflyervarianten.
Den är inte så känslig på CG men som nybörjare bör du hålla koll på den enl. manual.

Kommentar