Tips till Bygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

BeastX kräver väl en Spektrum-sändare antar jag ? Eller finns enheten utan mottagardelen ? Har ett par kompisar som kör BeastX men dom kör Spektrum-systemet.
    Roger

Kommentar

• Langelus
      • jan 2013
      • 40

Ursprungligen postat av McRegor
      BeastX kräver väl en Spektrum-sändare antar jag ? Eller finns enheten utan mottagardelen ? Har ett par kompisar som kör BeastX men dom kör Spektrum-systemet.
      Roger
      Finns både med och utan.

Sent from HTC Incredible S Tapatalk 2

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Roger
        Spektrummottagarbeasten är ett lite senare påfund, dock ruggigt smidiga om man har en spektrum.

------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
        |FPV STUFF|
        |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
        |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
        | DJI Inspire 1 |
        |TERMIK OCH HANG |
        |
        Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
        |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• abotiz
          • maj 2013
          • 7

Ursprungligen postat av simonarvestrand
          Skulle undvika 3gx och istället köra beastx mycket bättre system 3gx har krashat många maskiner, har säkert blivit bättre men inte beastx kvalitet

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
          Ok nu blir jag förvirrad?
          Vilken heli 500 föredrar du till mitt skal?

Kommentar

• abotiz
            • maj 2013
            • 7

Har någon erfarenhet av denna eller vet ngt?

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Vadå, skall du ha en 600 nu?
              DS-24 operatör.
              Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
              Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
              FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Eftersom den mesta nyförsäljningen av helisar idag är inom segmentet flybarless så är han på jakt efter en lämplig heli av den typen. Så ni som är duktiga på helisar kanske kan hjälpa honom att hitta ett bra sådant alternativ i 500-klassen.
                Roger

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                  • 607

En begagnad 500 fbl T-rex, eller annat märke funkar. Man får oftast mycket för pengarna.
                  Kolla köp o sälj annonserna på helisweden eller rcheli.se , även här på denna sidan och smf.se brukar det ibland dyka upp lite annonser.

Kommentar

• abotiz
                    • maj 2013
                    • 7

Ursprungligen postat av Kenneth E
                    Vadå, skall du ha en 600 nu?
                    Jag fick tips av den jag köpte radion att en 600 är stadigare att flyga samt syns bättre i luften.

Då kollade jag på nätet och fick dessa priser.

Paket 1:

http://www.helipal.com/trex-500-pro-...per-combo.html

http://www.scaleflying.com/Bell-AH-1...ct_p_2511.html

PRIS med frakt 8760 KR

--------------------------------------------------------------------------------------

Paket 2:

http://www.scaleflying.com/AH-64-Ira...ct_p_1111.html

http://www.scaleflying.com/Chaos-600...ro_p_1584.html

PRIS med frakt 9787 KR'

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

Generellt är ju större grejor stabilare men som vanligt finns det både uppsidor och nersidor på det mesta.
                      Följ Kenneths råd och kolla vad som finns begagnat - priset brukar vara avsevärt lägre och just heli är nog ett område där många aktiva tycker sig behöva det allra senaste hela tiden så det bör finnas en och annan att välja på. När du handlar från handlare utanför EU så missa inte att lägga på momsen (25 %) och en hundralapp eller så för administrativa avgifter hos den som sköter förtullningen.
                      Roger

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

En viktig synpunkt är att den skall få plats i kroppen han tänkt sig, en 600 är som vad jag förstår större, annars rekommenderar jag inget under 800 storlek.

För skalaflygning behövs inga värsting grejor, det är funktion och driftsäkerhet som ligger i fokus.
                        Kenneth
                        DS-24 operatör.
                        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• DavidFlygare
                          • nov 2009
                          • 259

Håller helt med Simon - har inte sett nån normal heli som "flyger nästan av sig själv". De flesta nybörjare har en rätt lång väg att vandra innan flygningen är uppenbart kontrollerad. Inget omöjligt på nåt sätt men inte flyger dom av sig själv inte. Så mitt råd kvarstår - kör med standardkarossen på 500:an i början så blir det avsevärt enklare att meka (och ställa in).
                          Roger
                          Det roliga med denna debatten är att han har faktiskt rätt, dom flyger i stort sett av sig själva majoriteten av alla nybörjar krasher är att dom överkompenserar helin när den är sne är man bara lugn från början är det inte så svårt.

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                            • 607

inte ens min Logo500 med Vbar är såpass stabil jag kan släppa ner radion o låta koptern stå och hovra av sig självt. Ja,om det är vindstilla och helikoptern är perfekt byggd så kanske. Möjligt om man använder en annan typ av gyro, men är man grön inom kopter världen, så lär ju helin heller inte bli perfekt inställd från början Tyvärr är det fortfarande så att man måste som pilot korrigera helin, även om det idag har blivit lättare. Men visst buntar man då på allsköns elektronik och hjälpmedel så går det säkert att få den flyga av sig själv

Kommentar

• simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

Ursprungligen postat av DavidFlygare
                              Det roliga med denna debatten är att han har faktiskt rätt, dom flyger i stort sett av sig själva majoriteten av alla nybörjar krasher är att dom överkompenserar helin när den är sne är man bara lugn från början är det inte så svårt.
                              Tänker inte fortsätta debatten mer än med detta.

Har du flugit helikopter?
                              Räknar du multirotor med gpsstyrning till helikopter?

Ja dom första felen är överkompensering men släpper du spaken så har den aldrig tagit över iallafall.

Ordet flyga av sig själv kanske har en annan betydelse hos dig?

Skulle gärna se dig flyga du borde vara grymt duktig med en självflygande, vore även intressant att veta fabrikat på heli och gyro, är det så bra slänger jag nog ut vbaren

------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                              |FPV STUFF|
                              |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                              |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                              | DJI Inspire 1 |
                              |TERMIK OCH HANG |
                              |
                              Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                              |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• DavidFlygare
                                • nov 2009
                                • 259

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                                Tänker inte fortsätta debatten mer än med detta.

Har du flugit helikopter?
                                Räknar du multirotor med gpsstyrning till helikopter?

Ja dom första felen är överkompensering men släpper du spaken så har den aldrig tagit över iallafall.

Ordet flyga av sig själv kanske har en annan betydelse hos dig?

Skulle gärna se dig flyga du borde vara grymt duktig med en självflygande, vore även intressant att veta fabrikat på heli och gyro, är det så bra slänger jag nog ut vbaren

- EDIT -
                                Skrev ett långt och ganska provokativt inlägg här, det var bara dumt. Lycka till med heli köpet.

Kommentar

Arbetssätt...