Utländska hobbybutiker

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

Utan att överhuvudtaget påstå något om tidigare inlägg/länklistor i tråden!

Det är bra om det är modellboutiquer som du eller någon som du känner, alternativt någon som du känner som känner någon som handlat därifrån utan problem!?
    Det är egentligen det som är det svåra, kanske inte att hitta länkar.

Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Handlar förutom från Hobbyking mest ifrån Lindinger, Staufenbiel och Giant Shark av de utländska butikerna.
      Har givetvis även handlat ifrån andra butiker i både Kina/Hongkong liksom i England men dessa nämnda har jag uteslutande goda erfarenheter av.
      Sen har vi ju många svenska butiker som sköter sig utomordentligt och ofta har låg fraktkostnad numera och snabb leverans.
      Roger

Kommentar

• Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

Jag menade iofs inte dig specifikt McRegor utan hela skrivande bunten!
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Copterdude
          • maj 2012
          • 1269

Lånar tråden lite för en liten fråga. Jag beställde från en butik i hong kong (http://www.hobbywow.com/) och det skickas med "sweden post" med svenskt trackingnummer osv. Har aldrig varit med om detta innan. Är detta något nytt eller är det jag som missat ?

Är det nån som beställt med sweden post från kina och hur långt tid tog det ?

ontopic.

Hobbyking är nog den butik jag beställer mest ifrån. Köper jag batterier eller behöver något snabbt blir det EU warehouse, annars från kina med billigaste frakten om jag inte har bråttom eller om det är något dyrt.

Utbudet är så enormt mycket större än svenska butiker annars hade jag köpt mer på hemmaplan. Sen är priserna oftast betydligt lägre. Typ 1 servosladd här hemma kostar som 10st från HK ibland.

"Märkes" grejor brukar jag köpa i svenska butiker, typ Blade, e-Flite etc. Då priset inte brukar skilja väsentligt från utlandet och det blir lättare med garanti etc.

http://www.amainhobbies.com/ är också en favorit pga utbudet. Dom finns dock i USA. Massor med prylar till all möjlig RC.
          Mycket reservdel och tillbehör.

Kommentar

• PowerPer
            • nov 2010
            • 21

Sdshobby.com Har jag själv handlat en hel del där ifrån. Vid en bestälning så var en ska sönder, räkte med ett kort på det och dom skickade nytt.

Kommentar

• Copterdude
              • maj 2012
              • 1269

Ursprungligen postat av PowerPer
              Sdshobby.com Har jag själv handlat en hel del där ifrån. Vid en bestälning så var en ska sönder, räkte med ett kort på det och dom skickade nytt.
              Trevligt !
              Det är alltid det som är ett gissel med att beställa från kina. Man brukar få det man beställer men om något skulle vara trasigt kan det bli problem att få nytt. Kul att höra att dom bytte ut så smidigt !

Kommentar

• Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

Är det någon som har handlat hos Pichler i Tyskland?
                Tror att de är någon form av grossister (med viss egen detaljförsäljning) för ett antal modeller i Tyskland, exempelvis Hacker, men blev tveksam när jag gick till toppsidan på sajten och det visade sig att där sålde man spa-bad och när jag ville tillbaka till modellsidan fanns det ingen tillbakalänk.
                De har inte heller något modernt betalsystem utan det är postförskott eller banköverföring som gäller.

PICHLER Modellbau Herstellung Entwicklung und Vertrieb von Modellbau Produkten

Ehhh..... Sånt här gör mig lite skeptisk..
                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-07-16, 15:21.

Kommentar

• teamleader
                  • jan 2013
                  • 239

Hej

Ok, tack för alla olika svar och länkar jag fått, samtliga länkar är nu bokmärkta i datorns minne så jag har nåt att välja på. Jag gjorde min 1:a utländska beställning från HobbyKing i Holland där jag beställde en 5 mm kullinkstång och en pinjongavdragare. Allting gick på 15,75 dollar och frakten blev 6,99 dollar. Paketet har ännu inte kommit men jag väntar.
                  Mathias, simulatortränad.

Kommentar

• Fluf
                    • jul 2012
                    • 1580

Ursprungligen postat av teamleader
                    Hej

Ok, tack för alla olika svar och länkar jag fått, samtliga länkar är nu bokmärkta i datorns minne så jag har nåt att välja på.
                    Trevligt

Uppdatera gärna ditt första inlägg med länkar till alla butikerna, sorterade per land eller liknande så alla kan enkelt ta del av dem.
                    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• freddan_6
                      • aug 2006
                      • 2655

Jag har handlat från hobbyking.com, staufenbiel (http://www.modellhobby-shop.de/), der-schweighofer.at, lindinger.at, samt radio från http://www.inwoodmodels.com. Inwood kan ha konstiga fraktpriser, så det är bra att kontakta dem innan man betalar.
                      fredrik

Kommentar

• Medeashusse
                        • maj 2013
                        • 959

Saken var att de har en modell från Hacker som jag är intresserad av.
                        Den finns hos andra tyska butiker men antingen är den slutsåld eller så kostar den ett antal hundra mer.

Kommentar

• freddan_6
                          • aug 2006
                          • 2655

Ursprungligen postat av Medeashusse
                          Saken var att de har en modell från Hacker som jag är intresserad av.
                          Den finns hos andra tyska butiker men antingen är den slutsåld eller så kostar den ett antal hundra mer.
                          Tror priserna på Pichler är utan moms, då det är en grossist.
                          fredrik

Kommentar

• Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

Ha, ha! Inte undra på att det är billigt!

Nja, kan ju inte tyska och framförallt inte tyskans ord för moms.
                            Men gjorde en testorder för att kolla frakt mm. och då stod det bla.

19% MwSt.:26,98EUR

Kan det vara momsen?

I vilket fall, det är inte en lureri-butik i varjefall utan är riktig, så långt.
                            Blir alltid skeptisk när olika domännamn pekar till samma ställe.

Kommentar

• Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

Yepp!
                              MwSt (Mehrwertsteuer) = Moms

Kommentar

• Mr X
                                • apr 2007
                                • 1055

RC Åland
                                RC Åland på facebook
                                På tok för många flygande saker.

Kommentar

Arbetssätt...