Jaha det ingår lim, nåja jag la med epoxy lim.
La en besällning på den du länka igår, får ta å avbeställa den på megamods när man kan kontakta dom.
Flygplan med bra räckvidd
Kollaps
X
-
Jag använde det som ingick, det funkade bra.
Det är väl bara att du hör av dig till megamods antar jag.Lämna en kommentar:
-
Tack för rabattkoden!Jag tänkte precis tipsa dig om en Spyhawk! Har flugit min i några veckor och är jättenöjd! Om du inte vill vänta går den att beställa här också, de skickar även fast det är semesterstängt. Beställ gärna ett eller två extra batterier. Rabattkod rcheli10%
http://www.hobbyequipment.se/modelle...io-system.html
Tror du det går på något sätt och avbeställa den jag lade på megamods?
Orkar inte vänta till Augusti innan jag får den
Vad rekommenderar du för lim förresten till och limma ihop planet med?Lämna en kommentar:
-
Hade jag inte bett om tips av er hade jag köpt en sånhär istället.
Men det var tack vare er som fick mig och ändra riktningen å välja något annat istället eftersom det verkar vara ett väldigt avancerat flygplan som passar bättre dem erfarna.Senast redigerad av Burten; 2013-07-22, 19:47.Lämna en kommentar:
-
Varför be om tips av oss som är rätt erfarna när du ändå köper nåt annat ?
RogerLämna en kommentar:
-
Jag tänkte precis tipsa dig om en Spyhawk! Har flugit min i några veckor och är jättenöjd! Om du inte vill vänta går den att beställa här också, de skickar även fast det är semesterstängt. Beställ gärna ett eller två extra batterier. Rabattkod rcheli10%Jag har lagt en beställning nu på http://www.megamods.se/RC-Flygplan/H...an-24GHz58GHz/ härifrån.
Vad tror ni om den? Missade att dem hade semesterstängt så jag får den inte förräns i mitten av Augusti nångång :/
Lämna en kommentar:
-
Med tiden blir det intressant. Som nybörjare? NEEEEJ!
kommer garanterat skita sig. Finns tusen saker som kan ställa till det vid FPV lång bort/upp.
Till trådskaparen, gör som gubbarna säger så får du en lyckad start i hobbyn.
Att stressa kommer bara resultera i katastrofer och utgifter, tro mig.
Jag har lärt mig själv att både bygga och flyga. Det tog tid, gjorde det i små steg och så billigt jag kunde.
Lycka till. Förstår att fpv ser häftigt ut på filmerna men stressa inte!!Lämna en kommentar:
-
Här har du en review som även tar upp svagheterna
Lämna en kommentar:
-
Ett tips är att hålla dig till de större etablerade hobbyhandlarna. Det poppar upp många små uppstickare nästan dagligen och det är större chans att få något bra om man handlar via de större. Jag hade inte litat på någon som inte ens skriver ut sitt namn utan är väldigt hemlig. Sen om det är i Sverige eller utomlands spelar mig ingen roll, men jag handlar av de som iaf kan stå för vem det är med en adress och telefon.Lämna en kommentar:
-
Jag har lagt en beställning nu på http://www.megamods.se/RC-Flygplan/H...an-24GHz58GHz/ härifrån.
Vad tror ni om den? Missade att dem hade semesterstängt så jag får den inte förräns i mitten av Augusti nångång :/Lämna en kommentar:
-
Förstår inte heller den här j-la fixeringen vid att flyga så långt bort/högt som möjligt, det bäddar ju bara för fadäser/krascher med borttappade plan eller såna därna multirotorfarkoster...Lämna en kommentar:
-
Flera har redan sagt samma sak som jag - "höga höjder" är inget du skall fixera dig vid. Flyg relativt lågt istället så att du ser kärran bra och ser vilka fel du gör. Radions räckvidd är idag oftast klart längre än du kan flyga från där du står eftersom du trots allt måste se kärran ordentligt för att kunna flyga den. Köp en Easy Hawk och lär dig flyga - gärna på ett klubbfält så får du den hjälp du så väl behöver i egenskap av nybörjare. Lita på oss som flugit många år och dessutom skolat många nybörjare. Vi vill att du skall få en så bra start som möjligt i denna fantastiskt roliga hobby.
RogerLämna en kommentar:
-
Okej, då går nog den jag länka till innan bort.Eftersom du är nybörjare så välj nåt som du har en chans att lyckas med - t ex Bixler eller Multiplex Easystar. Glöm detta med Gopro till dess du verkligen kan flyga - det kan bli en dyr erfarenhet annars.
Bor du i närheten av en RC-flygklubb så sök upp dom på deras fält - det är nog det bästa nybörjartipset. Sen kan du få råd och dåd av mdlemmarna där.
Roger
Hur går det å flyga med EzHawk annars? Har den bra räckvidd, går å flyga på höga höjder med osv?
Går den å kasta iväg?Lämna en kommentar:
-
på Skånehobby finns en easystarkopia http://www.skanehobby.se/dynam-ez-ha...drivacc/3950-0
-- edit verkar vara samma som rchobbyswedenLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: