Flygplan med bra räckvidd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

Ursprungligen postat av McRegor
    Flera har redan sagt samma sak som jag - "höga höjder" är inget du skall fixera dig vid. .....
    Förstår inte heller den här j-la fixeringen vid att flyga så långt bort/högt som möjligt, det bäddar ju bara för fadäser/krascher med borttappade plan eller såna därna multirotorfarkoster...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Burten
      • jul 2013
      • 31

Jag har lagt en beställning nu på http://www.megamods.se/RC-Flygplan/H...an-24GHz58GHz/ härifrån.

Vad tror ni om den? Missade att dem hade semesterstängt så jag får den inte förräns i mitten av Augusti nångång :/

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Ett tips är att hålla dig till de större etablerade hobbyhandlarna. Det poppar upp många små uppstickare nästan dagligen och det är större chans att få något bra om man handlar via de större. Jag hade inte litat på någon som inte ens skriver ut sitt namn utan är väldigt hemlig. Sen om det är i Sverige eller utomlands spelar mig ingen roll, men jag handlar av de som iaf kan stå för vem det är med en adress och telefon.
        Superhero

Kommentar

• Kjelle köttspak
          • sep 2011
          • 99

Här har du en review som även tar upp svagheterna

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Ursprungligen postat av jocke1963
            Förstår inte heller den här j-la fixeringen vid att flyga så långt bort/högt som möjligt, det bäddar ju bara för fadäser/krascher med borttappade plan eller såna därna multirotorfarkoster...
            Med tiden blir det intressant. Som nybörjare? NEEEEJ!
            kommer garanterat skita sig. Finns tusen saker som kan ställa till det vid FPV lång bort/upp.

Till trådskaparen, gör som gubbarna säger så får du en lyckad start i hobbyn.
            Att stressa kommer bara resultera i katastrofer och utgifter, tro mig.

Jag har lärt mig själv att både bygga och flyga. Det tog tid, gjorde det i små steg och så billigt jag kunde.
            Lycka till. Förstår att fpv ser häftigt ut på filmerna men stressa inte!!
            /Markus
            Min youtubekanal

Kommentar

• Jesper Carlbring
              • jun 2013
              • 51

Ursprungligen postat av Burten
              Jag har lagt en beställning nu på http://www.megamods.se/RC-Flygplan/H...an-24GHz58GHz/ härifrån.

Vad tror ni om den? Missade att dem hade semesterstängt så jag får den inte förräns i mitten av Augusti nångång :/
              Jag tänkte precis tipsa dig om en Spyhawk! Har flugit min i några veckor och är jättenöjd! Om du inte vill vänta går den att beställa här också, de skickar även fast det är semesterstängt. Beställ gärna ett eller två extra batterier. Rabattkod rcheli10%

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Varför be om tips av oss som är rätt erfarna när du ändå köper nåt annat ?
                Roger

Kommentar

• Burten
                  • jul 2013
                  • 31

Hade jag inte bett om tips av er hade jag köpt en sånhär istället.

Men det var tack vare er som fick mig och ändra riktningen å välja något annat istället eftersom det verkar vara ett väldigt avancerat flygplan som passar bättre dem erfarna.
                  Senast redigerad av Burten; 2013-07-22, 19:47.

Kommentar

• Burten
                    • jul 2013
                    • 31

Ursprungligen postat av Jesper Carlbring
                    Jag tänkte precis tipsa dig om en Spyhawk! Har flugit min i några veckor och är jättenöjd! Om du inte vill vänta går den att beställa här också, de skickar även fast det är semesterstängt. Beställ gärna ett eller två extra batterier. Rabattkod rcheli10%

http://www.hobbyequipment.se/modelle...io-system.html
                    Tack för rabattkoden!

Tror du det går på något sätt och avbeställa den jag lade på megamods?

Orkar inte vänta till Augusti innan jag får den

Vad rekommenderar du för lim förresten till och limma ihop planet med?

Kommentar

• Jesper Carlbring
                      • jun 2013
                      • 51

Jag använde det som ingick, det funkade bra.
                      Det är väl bara att du hör av dig till megamods antar jag.

Kommentar

• Burten
                        • jul 2013
                        • 31

Jaha det ingår lim, nåja jag la med epoxy lim.
                        La en besällning på den du länka igår, får ta å avbeställa den på megamods när man kan kontakta dom.

Kommentar

• Burten
                          • jul 2013
                          • 31

En fråga som dök upp i huvudet för mig.

I vilket hål ska man ha styrpinnen från servona i?
                          Det brukar ju finnas flera hål att välja mellan, så jag tänkte om det är någon inställning som gör så planet svänger mer/mindre beroende på vilket hål man väljer.

Kommentar

• Burten
                            • jul 2013
                            • 31

Fick min spy hawk idag. Har hunnit testa den 2 gånger nu och första flygturen gick hur fint som helst.
                            Men sen nästa så lyckades jag krascha 2 gånger så vingarna lossna. Orsaken var att jag hade glömt å lägga på auto stabilitet. Sen krasha jag när batteriet tog slut rakt ner i backen så båda vingarna lossna.

Så frågan är, borde jag ta å limma vingarna?

Sen är jag lite fundersam över hur jag ska ställa in trim, aileron har jag lyckats ställa så den flyger rakt nudå, men resten?

Har tyvvär ingen klubb i närheten inom 10 mils radie som kan hjälpa mig :/

Kommentar

• Jesper Carlbring
                              • jun 2013
                              • 51

Mina vingar har också lossnat när man kraschat eller landat för hårt. Nu har jag limmat lite mellan vingarna så att man inte kan råka starta med lösa vingar, annars är det nog bara bra om de lossnar istället för att brytas av.

Har också missat stabiliseringen när jag startat, så kontrollera alltid att den hoppar igång (om den strular; lägg planet stilla och rakt på marken och starta om med gasen avstängd), annars blir det vild flygning

Tror mina servopinnar är i det yttersta hålet. Planet blir mindre känsligt, men det får du givetvis prova dig fram till vad som känns bäst.

En bra idé är också att ta det lite mer försiktigt när du hör att motorn går ned kraftigt i varvtal.

Kommentar

• Burten
                                • jul 2013
                                • 31

Har lyckats ställa in den och trimma den så den går kanon nu

Limmade fast mina vingar så dem inte skulle hålla på lossna, sedan dess har dem inte lossnat nå mer. Iofs så har jag ju lärt mig flyga med planet nudå så jag har inte kraschat på ett bra tag.

Har märkt att planet verkar tappa signalen före man tappar bildsignalen, hade varit bättre om det hade varit tvärtom så man vet när det är dags att vända.
                                Det är då du menar att motorn går ner kraftigt i varvtal, right?

Var lite sugen på byta ut sändarantenn och mottagarantennen för att få lite bättre räckvidd på planet, vad kan ni rekommendera då för något?

Kommentar

Arbetssätt...