Flygplan med bra räckvidd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Burten
    • jul 2013
    • 31

Hur lång batteritid ska det vara på den?
    Jag kan endast flyga i 8 minuter, sen dör planet.

Kommentar

• markusb
      • jun 2009
      • 1376

Läst manualen?
      /Markus
      Min youtubekanal

Kommentar

• Burten
        • jul 2013
        • 31

Ursprungligen postat av markusb
        Läst manualen?
        Jupp, där stod inget om flygtiden.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

...och hur lång tid hade du förväntat dig ? 8 minuter låter väl inte orimligt.

Kommentar

• Jesper Carlbring
            • jun 2013
            • 51

8 minuter låter rimligt om du kör med full gas hela tiden. Jag flyger 15-20 minuter genom att först stiga högt och sedan segelflyga

Kommentar

• Burten
              • jul 2013
              • 31

Jaha okej, jag trodde det skulle vara 30 minuters flygtid med den.

Så jag tänkte om det var något fel på mitt batteri eller laddaren när det var så kort flygtid, därför jag frågade.

Kommentar

• Burten
                • jul 2013
                • 31

Tappade videosignalen ovanför skogen idag, vilket ledde till att jag senare tappade radiokontakten också.

Så nu är planet borta, och väldigt svår att hitta eftersom jag inte vet var den krascha.

Kommentar

• markusb
                  • jun 2009
                  • 1376

Då har du lärt dig att RTH är en smart uppfinning till nästa bygge.
                  /Markus
                  Min youtubekanal

Kommentar

• Burten
                    • jul 2013
                    • 31

Lägger en beställning på en ny spy hawk när hobbyequipment fått hem på lager.

Har en beställning hos megamods också.
                    Har skrivit flera mail åt dem att ta bort ordern men inget svar, så skickas ordern så kommer den få gå tillbaka.

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

Rent allmänt kanske du skulle träna lite mera på att flyga utan FPV. Då får du samtidigt en helt annan säkerhet och då kanske du inte försätter dig i konstiga situationer så lätt när du väl flyger FPV. Du är ju nybörjare så jag tycker att du skall prioritera att träna utan FPV - då får du nog en bättre känsla för hur du flyger eftersom du ser kärran och inte bara marken. Då kan du också lära dig att precisionsmanövrera bättre t ex i samband med landningar.
                      Roger

Kommentar

• Burten
                        • jul 2013
                        • 31

Jag lärde mig flyga ganska bra faktiskt den tiden jag hade min spy hawk
                        Lärde mig styra planet mot mig så jag lyckades fånga den med handen istället för att landa i gräset.

Bortflygningen var en dum grej jag gjorde, och det var att jag skulle vända ovanför en skog 200 meter bort ungefär. Jag tappade bilden ganska tvärt, så jag fick ingen varning att bilden började flimra, som den gjort vid andra tillfällen då jag flygit lite för långt med planet.
                        Jag kunde inte se planet från marken heller eftersom träd var ivägen. Jag försökte så gott jag kunde chansa och försöka styra tillbaka planet. Det blåste även lite grann så det försämrade ju det hela också.

Kommentar

Arbetssätt...