Många bra tips här i tråden. Tack så mycket!
Första grejerna
Kollaps
X
-
-
Lidinger är ett trevligt och populärt alternativ i Europa, (edit: nop de har inte fraktfritt)
Ett billigare alternativ med precis samma flygplan fast med lite andra klisterlappar har du här;
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
Komplettera med en ESC, LiPo, Laddare, Radio och mottagare efter behag.

Det planet går riktigt fint på 2200mAh också. Gillar 2200mAh, det är så mycket som är väl anpassat till den storleken, har man lite juste C-rating på dem kan man köra 2200mAh 3s, 2200mAh 6S (serie för tex EDF) eller 4400mAh 3S (i parallell) för större kärror.Senast redigerad av Fluf; 2013-09-20, 10:18.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Mr Earl Grey,
Om du vill köpa nytt kan du gå in på hobbex.se, de har 20% rabatt på hela sortimentet nu i helgen. Vill du köpa begagnat kan du hålla ett öga här på forumet eller svensktmodellflyg.se. Orkar du vänta lite kan du åka till höstbytardagarna i Falköping, mer info om det finns här på forumet. Är du där tidigt finns det massor med fynd att göra. Vill du handla över disk och få bra råd kan jag rekommendera mbs-rcmodels i herrljunga. Han har såklart även en webshop.
Sedan vill jag välkomna dig till Alingsås modellflygsklubb, det är inte så långt från Gråbo. Vi håller till på Rödene flygfält. Är det hyggligt väder är det ofta någon på fältet. Vi hjälper dig gärna igång så du kan flyga. Gå in på AMFK.se och läs mer.
lycka till !
EmilKommentar

Kommentar