Har köpt mitt första plan :).

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redrobjem
    • nov 2014
    • 327

Tack McRegor. Dessa små armar av plast som följer med servona brukar man få kapa dom för att få till de så dom passar? Dom som följer med sticker ju ut på bägge sidorna vilket inte blir så bra.

Kommentar

• Boar
      • jan 2015
      • 128

När det gäller o limma servon.. limpistol.. Du kan alltid få loss det med denaturerad alkohol.. då släpper det omedelbart..

Sen hade jag rekommenderat 4 kanaler för nybörjare. 4 kanaler går o flyga på 3 lika väl som 3 kanaler går.. Men man får fördelen att lära sig roder utan att byta flygplan..
      Jag kan inte nog rekommendera AXN för nybörjare.. Sjukt roligt plan hela vägen in i att man är mer rutinerad

Kommentar

• Redrobjem
        • nov 2014
        • 327

Vad innebär det när ett servo hela tiden står och surrar?
        Senast redigerad av Redrobjem; 2015-01-31, 10:24.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Endera att du har nån form av belastning på servot eller så kan det vara att du har ett s k digitalservo för dom har ibland en tendens att stå och "surra" mer eller mindre för jämnan när strömmen är tillslagen.
          Det finns säkert andra orsaker också men dess 2 är nog de vanligaste.
          Roger

Kommentar

• Redrobjem
            • nov 2014
            • 327

Servot är analogt och omonterat. Kan det var belastat omonterat? När jag trycker armen försiktigt åt ena hållet slutar det. Där jag köpt servot sa han att det nog inte var några problem fick lite tips om montering och så. Jag skulle vara sparsam med lim och vinkla armen framåt lite. Sen skulle jag ha metallpinnen på hålet (på armen) närmast centrum på servot. Skulle inte heller jobba i ändlägena på servot men är osäker på vad det innebar man måste väl kunna köra hela spakrörelsen tycker jag. Jag fick ställa in EPA på 80/110 på sändaren för att få rätt läge enligt manualen till planet, hoppas det inte kör servot i ändlägena.

Kommentar

• Jorgen
              • feb 2013
              • 777

Jag tror att han menade att köra servon så långt att det tar stop på grund av att roderytan inte går längre.

Kommentar

• Redrobjem
                • nov 2014
                • 327

Jaha så servot får slita i rodret snarare än bara vicka det.

Kommentar

• Redrobjem
                  • nov 2014
                  • 327

Äntligen har jag fått flyga med min Sky Scout det gick bra. Min absolut första flygning med flygplan. Starten var den som tog ett par försök för att få till. Den var även baktung i början vilket var lite läskigt men även det fick jag till sen. Landningen gick bra varje gång men den första landningen blev en lååång glidsträcka på skaren som blev stoppad av en snövall. Men sen gjorde jag mycket långsammare landningar som blev perfekta i mina nybörjar-ögon. fick den till och med framför fötterna någon gång. Den gled fint och ofta hade jag ingen motor på alls riktigt kul. Landningarna var även dom i glidar-anda utan motor. Testade några loopar och en roll med lyckat resultat. Jag är såååå nöjd kommer leva länge på det här.

Senast redigerad av administrator; 2015-02-15, 08:07.

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

Grattis till en lyckad premiär. Som du redan upptäckt så är snö och då kanske helst lite skare idealiskt när man skall lära sig och landa - speciellt om man har stora ytor att röra sig på. Då behöver man ju inte forcera ner kärran heller vid landningen.
                    Roger

Kommentar

• Redrobjem
                      • nov 2014
                      • 327

Ursprungligen postat av McRegor
                      Grattis till en lyckad premiär. Som du redan upptäckt så är snö och då kanske helst lite skare idealiskt när man skall lära sig och landa - speciellt om man har stora ytor att röra sig på. Då behöver man ju inte forcera ner kärran heller vid landningen.
                      Roger
                      Tack, ja skönt att lära sig planet under fina förhållanden.

Kommentar

• High Five
                        • aug 2013
                        • 220

Ursprungligen postat av Redrobjem
                        Kul att få se en video också!

Men du kan ju berätta för din kompis som kallar dig sopa på slutet att första regeln för att filma med mobilen är att ALDRIG filma på högkant/porträttläge. Aldrig.
                        Senast redigerad av administrator; 2015-02-15, 08:08.

Kommentar

• Redrobjem
                          • nov 2014
                          • 327

Ursprungligen postat av High Five
                          Kul att få se en video också!

Men du kan ju berätta för din kompis som kallar dig sopa på slutet att första regeln för att filma med mobilen är att ALDRIG filma på högkant/porträttläge. Aldrig.
                          Haha eller hur det är ett jäkla påhitt.

Kommentar

Arbetssätt...