Nybörjare ska bygga tricopter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

Man vill inte ha vibrationer. Din KK2 kan få spel och då lär du ha din tricopter i marken hastigt. Vad har du för propellrar? Är motoraxlarna raka?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Om du inte gjort det redan ska du balansera propellrarna och helst också motorerna.
      /Leif

Kommentar

• ludde2
        • feb 2015
        • 17

Motoraxlarna ser raka ut, har dock inte gjort någon närmare inspektion.

Detta är mina billiga propellrar:
        http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
        Hur balanserar man motorerna?

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

Googla på Balancing Multirotor Motors. De flesta beskrivningarna bygger på vibrationsmätning med hjälp av app i mobilen.
          /Leif

Kommentar

• finnen
            • mar 2009
            • 148

Nu funkar det inte med KK, men jag brukar koppla in mitt multiwii till datorn och läsa av av vibrationerna (med en motor i taget). Sedan sätter man ett buntband på motorn, och snurrar den tills man har minimerat vibrationerna. Jag har läst om att man kan göra i princip samma sak med en seismograf-app i mobilen, lägg den nära motorn för att läsa av vibrationer. Allt utan proppar såklart!

Mina senaste byggen har jag iofs inte brytt mig om att balansera motorerna, bara propparna. Har du balanserat propparna ordentligt, så att även proppnaven är balanserade? Proppen ska stanna, oavsett vilket läge den stannar i i balanseraren.

Kommentar

• ludde2
              • feb 2015
              • 17

Hej! Jag håller på att balansera motorer och propellrar genom att med min telefon mäta av vibrationerna. Detta funkar bäst för mig. Hur små vibrationer är acceptabla? Även om det är långt bättre än tidigare så finns det fortfarande kvar små vibrationer. Kan de få vara eller är det superviktigt att få bort dem också? KK-brädan är delvis vibrationsdämpad, jag fäste den med dubbelhäftande tejp.

Kommentar

• pernstig
                • nov 2006
                • 1184

Det går säkert bra med KK. Ska du filma från coptern ska du lägga så mycket tid och tålamod som möjligt på balanseringen.
                /Leif

Kommentar

• ludde2
                  • feb 2015
                  • 17

Hej, hur varma blir era ESC när ni flyger? Jag har märkt att mina blir ganska varma, inte så att man bränner sig men det är märkbart varmt. Är detta ett problem eller är det normalt?

Kommentar

Arbetssätt...