Börja flyga

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

Ett enda inlägg från "yodiz" för några veckor sedan...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Peter1
      • maj 2013
      • 231

Jag flyger också på Grimstafältet och tänker flyga där (dock med små saker och lågt) så länge det finns en skylt kommunen satt upp där det står modellflygfält, men det hade tornet ingen information om. De enda spotarna i Stockholm som hade dispens var Barkarby och Gärdet.

Det här svaret fick jag när jag hade kontakt med LFV.

Bromma kontrollzon, CTR, är upprättad följande tider, dvs den tid då tornet är öppet:

Mån-fre 0645-2200 lokal tid.
      Lör 0845-1700 lokal tid.
      Sön 1145-2200 lokal tid.

Utanför dessa tider är luften okontrollerad och då kan man flyga, alltså alternativ 1 ovan.

OM ni ska flyga utanför de tider angivna ovan måste ni iaf kontakta tornet då det kan förekomma extra öppethållning mellan 0620-2200 alla dagar i veckan för Försvarsmakten.

Ring direkt till tornet precis innan ni avser starta.
      Får ni inget svar är tornet stängt, vilket innebär att ni kan flyga.

Tel.nr till tornet 08 - 797 68 61

Kommentar

• jaka
        • maj 2007
        • 1483

Hej!
        Du är välkommen till oss i Väsby Modellflygare! Vi har ett av stockholmstraktens bästa och största fält där det är tillåtet att flyga vad som helst när som helst!
        Bifogade filer

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
          • 857

Ursprungligen postat av jaka
          Hej!
          Du är välkommen till oss i Väsby Modellflygare! Vi har ett av stockholmstraktens bästa och största fält där det är tillåtet att flyga vad som helst när som helst!
          Med tanke på att erat fält ligger i Arlanda kontrollzon borde det rimligen vara flygförbud på det fältet eftersom Arlanda tornet är öppet 7/24.
          / Jonas

Kommentar

Arbetssätt...