Totalt ny - vart börjar jag?!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Skulle tro att sändaren från RC Flight ungefär matchar Spektrum DX6i kvalitetsmässigt men den fungerar ju inte med BnF-kärror som vanligen är Spektrum-kompatibla.
    En viktig sak när man väljer sändarfabrikat är hur dyra mottagarna är när man sen skall köpa flera. Wfly-mottagarna tycker jag är lite dyra i Sverige men något billigare på Ebay - typ runt 200 kr för en 7-kanalare - http://www.ebay.com/itm/WFLY-2-4G-7-...-/150933149500
    Roger

Kommentar

• Zallisen
      • jun 2013
      • 361

-coffe_ du kan komma till klubben på onsdagskvällar vid kl18-19(om vädret är bra) så dår du prova på gratis skolflygning och lära dig lite.
      Vi har väldigt många trevliga medlemmar som hjälper till med vad som helst i princip. Hörde dock att det kanske är lite kö vid skolflygningen just nu för det har dykt upp en hel del nya medlemmar som vill lära sig under sensommaren.

Kommentar

• _coffe_
        • sep 2015
        • 6

Ursprungligen postat av Zallisen
        -coffe_ du kan komma till klubben på onsdagskvällar vid kl18-19(om vädret är bra) så dår du prova på gratis skolflygning och lära dig lite.
        Vi har väldigt många trevliga medlemmar som hjälper till med vad som helst i princip. Hörde dock att det kanske är lite kö vid skolflygningen just nu för det har dykt upp en hel del nya medlemmar som vill lära sig under sensommaren.

Kul!! Tack för inbjudan Kör ni året runt när vädret tillåter eller hur funkar det? Behöver jag eget plan eller det är bara att dyka upp så får man prova på något?

Kommentar

• Zallisen
          • jun 2013
          • 361

Nej, vi har inomhus säsong som börjar nån gång i oktober tror jag och håller på genom hela mars har jag för mig. Då flyger vi på söndagkvällarna 18-21 i andersbergsskolans idrottshall eller i arenahallen när vi har tider där.
          Vi brukar flyga crackwings en hel del vi som gillar action. Kan faktiskt rekomendera dem som nybörjarplan för de är otroligt hållbara och funkar bra att flyga både inne och ute.
          Enda nackdelen är väl att de inte är RTF. Man måste lära sig lite om hur man monterar ihop alla delarna. Men vi kan säkert ordna en byggstund å hjälpa dig bygga ihop en om du vill.
          Jag själv lärde mig flyga plan med en sådan mestadels för två år sedan. Även om den e väldigt basic, inte som ett helt plan med sidoroder och sånt så lär man sig snabbt att navigera den i luften.

Crack Wing

Från en kväll i andersbergsskolans idrottshall.(typ, folkrace i luften)

Kan köpas:
          http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=3853 (obs! köp extra propellrar och batterier)

Edit: glömde svara på dina andra frågor. om skolflyget. Dt flygs med klubbens egna flygplan med lärare-elev dubbelkommando så det är inget du behöver tänka på.
          Senast redigerad av Zallisen; 2015-09-03, 10:40.

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Tips till Hökaklubben (och andra) - testa att flyga inomhus-pylon. Går bra med vanliga inomhus-kärror och det ni behöver är ett par höga flaggor eller nåt liknande som kan användas som pyloner. Sen kör ni 4--5 st åt gången (annars blir det mycket maskinkross) och vi flyger 5-varvs heat. Har varit mycket uppskattat de 3 säsonger vi flugit detta lite mera organiserat (nåja...organiserat kaos kan det bli ibland).
            Roger

Kommentar

• bajkal22
              • apr 2015
              • 26

Börja med att kolla in denna serie på Youtube. Där får du de flesta svar och tips du behöver för att komma igång.

Sen köper du en flygsimulator och övar.... bara för att inte ha sönder grejerna det första du gör och sen kanske tröttnar.

Kommentar

Arbetssätt...