Air Hog Titan-modifiering - EDF ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killenheladagen
    • sep 2015
    • 1394

Ursprungligen postat av larsmn
    De grabbarna är som knark, väldigt beroendeframkallanden, snacka om enkelt bygge :-)
    Ja verkligen, varje mån och ons så kollar jsg tuben efter nya FLITETEST episoder, skulle vilja kidnappa "Peter" och herr Windeståhl, installera dem i en sweatshop i källaren och få dem bygga knäppa modeller åt MIN kanal.

Jag och en vän har ju gett oss på svävarbygget, kör med jag tror 5-6cm depron och en stoor 6s-motor med cf - propp m 25cm diameter... den skall driva vidundret framåt och en dji p3-motor installerades i en datorfläkt (ca 20x20cm) med 12-bladig fläkt som balanserades så det blir en EDF för kjolen vilket jag tror är rätt optimalt.

Denna är 80-90cm lång, det beror på CG lite, det enda som är kvar är kontrollhorn m länkar mot styrningen vilket är 2 servon som jag tänker skall jobba ihop m ykabel, då får man dessutom kontrollen för styrning på höger spak.

Vi gjorde "balanserade" roder efter era tips 0, kolfiberstavar som sitter "klämda" mellan övre och undre glasfiberramen.

Min walkera ilook fpvkamera åker på framtill självklart.

Detta blir klart snart och jag funderar nu på att stoppa i ett cc3d-kort i svävaren då de är billiga och funktionella, librepilot har stöd för customapplikationer som svävare och jag hoppas på att kunna bygga 3st "spoilers" dvs 2 kontrollytor midskepps ytterst som går upp från skrovet i hopp om att kunna sätta cc3d att använda dessa som aktiva stabilisatorer vilket kan behövas i högre fart för att ej slå runt och det hoppas jag kunna sätta en frontspoiler som trycker ned farkosten i förhållande till lutningen och farten - lite overkill men ska försöka i alla fall.
    Jag LOVAR posta videor på detta vidunder när vi blåser fram över vattnet! Den kanske t o m kan bogsera mim 3.5ton segelbåt!

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

• larsmn

• jul 2015
      • 393

I vilket fall, det får bli en pylon med propp i stället för fläkt för mig. Kommer inte ihåg vem, med här, runt förra helgen, i en motorseglartråd visades en enkel plywoodpylon som faktiskt skulle fungera bra. Vertikalt snitt ner vid bakre vingrot. Fast inför sommaren, en hovercraft längs sanddynerna på stränderna här skulle vara kul, banracing med howercrafts ;-).

Kommentar

• Killenheladagen
        • sep 2015
        • 1394

Ursprungligen postat av larsmn
        I vilket fall, det får bli en pylon med propp i stället för fläkt för mig. Kommer inte ihåg vem, med här, runt förra helgen, i en motorseglartråd visades en enkel plywoodpylon som faktiskt skulle fungera bra. Vertikalt snitt ner vid bakre vingrot. Fast inför sommaren, en hovercraft längs sanddynerna på stränderna här skulle vara kul, banracing med howercrafts ;-).
        Plywood är en härlig kompromiss av styrka och vikt och fungerar väldigt väl i de här applikationerna!

Och ja självklart ska det hovercraftrace:as här, Fpv....
        (Haha nu börjar tankeverksamheten, små vingar m skev på skulle kunna få den att flyga nån fot över ytan...)

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...