Nybörjare på RC-flyg
Kollaps
X
-
-
Det kan vara så men på fms easytrainer så HAR du ingen rollrate alls utan att ställa om skevens övre endpoints till så långt upp servot mäktar med, utan differential så bromsar nedåtgående skevet och rollarna blir riktigt dåliga, minskar man utslaget nedåt och ökar det uppåt så rollar den nästan axelrätt, liite roderinput under rollen hjälper dock..Mycket effektivare än att ha en massa "differential" inställd på skevroder är att lära sig använda sidrodret i kombination med skevutslag. Som nybörjare kan man gärna mixa in lite skev->sida i radion. På så vis motverkar man skevroderbromsen utan att tappa respons i rollplanet vilket lätt blir fallet med alltför mycket differentiering av skevroder.
Obs detta är en lättvikts (600g) motorseglar-trainer! Dock mkt bra maskin, verkar hålla mkt bättre än motsv bixler!
Mvh Gustaf
Skickat från min SM-T211 via TapatalkKommentar

Kommentar