problem med första drönaren?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HickeHiskelig
    • aug 2016
    • 42

    #1

    problem med första drönaren?

    hej, jag bygger just nu på en racing quad och det har uppstått lite problem. jag har lyckats bygga ihop den och så men när jag ska flasha så står det: no response from bootloader, programming: FAILED i baseflight. innan det provade jag i cleanfilght och det gick inte så mycket bättre där. sen så misstäänker jag att min immersionrc 600mw är trasig. när jag först kopplade in batteriet så lyste den men inte längre efter att jag förmodligen kortslöt något. vad ska jag göra? jag bor i storvik och kan ta mig till hela gävleborg och dalarna irl om det så ska krävas för att få den från marken. surt när man har lagt ner så mycket pengar på den.
    :banghead:
    och om någon undrar vad jag har för delar:
    naze 32 f3 acro
    zmr 250
    littlebee 30a
    emax rs2205
    immersionrc 600mw
    foxeer 600tvl
    diatone v8.3 pdb
    radiolink at9 + r9ds mottagare
    aomway antenner
    fat shark attitude v3
  • uffe_46

    • jul 2015
    • 734

    #2
    Prova detta

    Kommentar

    • HickeHiskelig
      • aug 2016
      • 42

      #3
      Ursprungligen postat av uffe_46
      okej såhär ligger det till: jag gjorde det där och klickade i no reboot sequence och flash on connect. jag behövde ändå trycka på flash firmware när jag stoppade i kabeln och jag hade kontakt mellan boot grejjerna. när jag flashar kommer det upp no response from the bootloader, programming: FAILED, jag kunde alltså inte ladda ner skiten... om det finns någon i gävleborg så uppskattas hjälp irl.
      Senast redigerad av HickeHiskelig; 2016-08-09, 17:31.

      Kommentar

      • uffe_46

        • jul 2015
        • 734

        #4
        Jag finns i Krylbo, skicka ett PM med ditt telefonnummer, så ringer jag dig

        Kommentar

        • HickeHiskelig
          • aug 2016
          • 42

          #5
          Ursprungligen postat av uffe_46
          Jag finns i Krylbo, skicka ett PM med ditt telefonnummer, så ringer jag dig
          pm skickat

          Kommentar

          • Gonymaker
            • aug 2016
            • 1

            #6
            Ursprungligen postat av uffe_46

            Tack för länken hjälpte mig!

            Kommentar

            • UndCon
              • apr 2009
              • 2886

              #7
              Att din dator inte får kontakt med din kontroller har inget med videosändaren att göra...

              Kommentar

              Arbetssätt...