Varför gör min motor såhär?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • filipandre
    • nov 2016
    • 7

    #1

    Varför gör min motor såhär?

    Första gången jag testade motorn så fungerade den med den ESCn. Men nu när jag monterat motorn på planet och skulle testa allt igen så bara hackar den.
    Har försökt att kalibrera ESCn men inget händer, är den trasig? :banghead:
  • pgrts

    • jun 2006
    • 2015

    #2
    Så gör den typiskt om den har en dålig lödning på en av de tre sladdarna. Jag har råkat ut för att det släppt på fartreglaget så att bara krympplasten hållit kvar sladden.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

    Kommentar

    • filipandre
      • nov 2016
      • 7

      #3
      Kollade det men verkar inte vara problemet. :/

      Kommentar

      • R_Sjostedt

        • mar 2014
        • 89

        #4
        Eftersom mottagaren med blinkar....är där tillräkligt med ström /Cell i accen?
        När slutar man vara "Rookie"?
        SPEKTRUM-gillare med målet att flyga alla typer av plan!
        YouTube / Instagram / EslövMFK

        Kommentar

        • freddan_6
          • aug 2006
          • 2655

          #5
          Jag tror på patriks (pgrt) teori. En kabel av mellan motor och reglage. Om motorn piper vid start så är i alla fall två kablar OK. Det kan vara 3.5mm bullet som glappar om de är kinesiska.

          Kommentar

          • filipandre
            • nov 2016
            • 7

            #6
            Det påminner om det som händer för denna killen https://youtu.be/b6rfS1YO-lE?t=29m38s

            Kommentar

            • Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

              #7
              Red LED flashing = www.frsky-rc.com/download/down.php?id=102

              Motorn... löd istället för använd dom där glappa kontakterna. Oavsett det är felet eller inte.

              Ström i acken?
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

              Kommentar

              • pgrts

                • jun 2006
                • 2015

                #8
                Kommit åt timing av misstag?
                ___________________
                patrik@pgdata.se

                Kommentar

                • filipandre
                  • nov 2016
                  • 7

                  #9
                  ska testa att löda om. Batteriet låg på 11,9v.

                  Kommentar

                  • freddan_6
                    • aug 2006
                    • 2655

                    #10
                    Det är bra att prova sina grejor med laddat batteri. Annars kan fartreglaget ta fel på antal celler och köra ner batteriet i botten med permanenta skador som följd. På 2/3-S ska det inte spela så stor roll där blir det inte fel ändå, men om du ska gå upp i antal celler i framtiden bör du alltid prova med nyladdat. Att det hackar beror på att alla faser inte går fram. En ledning/lödning är av eller en kanal i esc är bränd.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...