Mode 1 o 2 på sändaren.

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

X7:an säljs ju reguljärt inom EU så det skulle förvåna om FrSky bluffar ang detta.
    Roger

Kommentar

• daspunner
      • aug 2017
      • 142

Vad har vi för leveranstid på Horus då?

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Alla leveranstider ifrån Kina beror på vilken typ av frakt man väljer. Samtidigt så ökar sannolikheten att man får betala moms + adminavgift (100--150 kr) i Sverige om man väljer de dyrare fraktalternativen. När jag beställer mindre grejor ifrån HorusRc så väljer jag alltid "Air parcel free shipping" eller "Air parcel with tracking code" och då är det Postnord som levererar och hittills (ta i trä) så har jag sluppit moms och den adminavgift som tas ut av den som hanterar momsdebiteringen. Brukar ta runt 2 veckor att få hem. En kompis valde nåt av de dyrare/snabbare alternativen när han skulle ha några mottagare och telemetri-sensorer och fick 3 veckor senare en faktura ifrån TNT/Schenker motsvarande moms och adminavgift på det värde som var registrerat på paketet vilket dock var en aning lägre än det riktiga värdet. Fick hem det några dagar snabbare än vad jag brukar få dessa småpaket så valet är fritt. Detta gäller inte bara HorusRC utan kan nog sägas gälla generellt när man beställer ifrån KIna - snabbare frakt ökar helt enkelt sannolikheten att man får en liten extrafaktura när grejorna kommer till Sverige. Så rent allmänt skall man alltid räkna med att få betala moms (25 %) och runt 100--150 kr i adminavgift . Köper du ifrån andra EU-länder så tillkommer inga extra kostnader men ifrån t ex USA tycks det vara mycket stor sannolikhet att man alltid får en "extrafaktura"...
        Roger

Kommentar

• daspunner
          • aug 2017
          • 142

Alltså bara o beställa som jag brukar o se glad ut medans jag väntar för o slippa extrakostnader.

Tack

Kommentar

Arbetssätt...