Råd för en nykomling
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Liksom t ex Tundra ifrån Durafly/Hobbyking. Carbon Cub S+ 1,3 m är ju likadan som tidigare Parkzone Sport Cub S och det är en av mina favoritkärror alla kategorier. Dock har jag motoriserat om min för att få lite mera skjuts men den fungerar helt OK även med standard-setupen - och speciellt för nybörjare. Det jag inte riktigt gillar med Carbon Cub S+ med inbyggd mottagare är GPS-funktionen i mottagaren som gör den onödigt komplicerad att starta upp.
RogerKommentar
-
Hoppas det är ok med lite följdfrågor i den här tråden.
Jag kan få låna en Spektum DX8 gen1 av min son( ja jag är gammal).
Laddade ner manualen till Carbon.
När jag läser den och googlar lite verkar det som om man använder en DX8 måste det vara gen2.
Kan det vara möjligt i en någorlunda ny programmerbar sändare?Kommentar
-
Min DX8 g1 har bägge protokollen, så det borde inte vara problem is att köra med din Carbon. Men, den nya G2 har en nyare version av mjukvara, som har bättre stöd för tex gyro etc, vilket g1 saknar. Oavsett så borde det inte vara något hinder. Testa med din radio, och se vad som händer.Kommentar
-
Jag hittar inget om att DX8 skulle vara något problem.
Jag har ett par plan med S som jag aldrig har initierat - känns inte som att det skulle behövas om jag inte lånar ut något plan till nån jag inte vet kan flyga. Vad jag hört så är det rätt så lurigt att flyga med begränsning om man har flugit normalt - känns inte kul att planet inte går att manövrera helt ut.___________________
patrik@pgdata.seKommentar
-
Hej
Efter lite surfande tror jag att jag hittat lösnigen.
Patrik när du skriver 'plan med S' menar du då safe-funktion som Hobbyzone har?https://www.youtube.com/watch?v=GUDwNWdymqM
https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2955818-Hobbyzone-Carbon-Cub-S-1-3m/page7 Kommentar
-
Jag flyger inte Spektrum själv men några av mina klubbkompisar kör Dx8. Förstår inte varför Spektrum envisas med att kalla kanalerna som kommer ut ur mottagaren för Thr, Ail, Ele, Rud, Gear respektive Aux samt omkopplarna för motsvarande namn. Blir bara konstigt när man vill göra annat än "grundsetup".
OK, det var ju lite vid sidan av tråden, förlåt, kunde inte låta bli :icon_redface:/LeifKommentar
-
Vad kör du med för drivlina i din?Liksom t ex Tundra ifrån Durafly/Hobbyking. Carbon Cub S+ 1,3 m är ju likadan som tidigare Parkzone Sport Cub S och det är en av mina favoritkärror alla kategorier. Dock har jag motoriserat om min för att få lite mera skjuts men den fungerar helt OK även med standard-setupen - och speciellt för nybörjare. Det jag inte riktigt gillar med Carbon Cub S+ med inbyggd mottagare är GPS-funktionen i mottagaren som gör den onödigt komplicerad att starta upp.
RogerKommentar
-
Efter motorbytet så kör jag en E-max GT2815/07-KV1100 med en 10*7" propp samt ett 40A reglage. Standardsetupen räcker dock utan problem för en nybörjare och byter man först fartreglaget (till 30--40A) så går det att proppa upp motorn för den tål högre belastning. Jag kör på en 3S1400 ack som räcker väl för mitt behov.
Men som sagt - kärran flyger mycket bra även med standardsetupen och den lite leksaksaktiga propellern...
RogerKommentar
-
Hur lång flygtid får du ut mellan tumme och pekfinger med den setupen?Efter motorbytet så kör jag en E-max GT2815/07-KV1100 med en 10*7" propp samt ett 40A reglage. Standardsetupen räcker dock utan problem för en nybörjare och byter man först fartreglaget (till 30--40A) så går det att proppa upp motorn för den tål högre belastning. Jag kör på en 3S1400 ack som räcker väl för mitt behov.
Men som sagt - kärran flyger mycket bra även med standardsetupen och den lite leksaksaktiga propellern...
RogerKommentar
-
Generellt så flyger jag sällan mera än 5 minuter motortid och om det inte är blåsigt så brukar jag få ladda i ca: 600--700 mAh - alltså runt 50 % av batteriets kapacitet. Men jag flyger väldigt mycket med trottelspaken och är ingen som ligger på "järnet" hela tiden.
RogerKommentar

Kommentar