Ansluta sändare till dator

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matajen
    • aug 2024
    • 3

    #1

    Ansluta sändare till dator

    Hej!

    Efter ett långt uppehåll med RC så är jag sugen på att börja igen. Till att börja med skulle jag vilja värma upp i simulator. Jag har en gammal JR Propo sändare och en kabel som passar i DSC-hålet i ena änden och som har en USB plugg i den andra. Som simulator har jag till att börja med laddat ner en demo för Clearview.

    Mitt problem är att simulatorn inte hittar min sändare när jag kör setup. Vad kan detta bero på? Från mitt tidigare liv med RC så minns jag att det var lite trixigt att få sändaren att prata med simulatorn, men tyvärr minns jag inga detaljer. Någon som har något tips?
  • Thomas

    • jun 2006
    • 7673

    #2
    Jag har också en JR-sändare med dongle-kabel, plus Phoenix-simulatorn.
    Den finns för gratis nedladdning här, plus att man kan uppdatera till senare versioner om man vill.
    (PhoenixSim DVD)



    Mycket potent simulator!
    Retroholic!

    Kommentar

    • Matajen
      • aug 2024
      • 3

      #3
      Tack för tipset. Tyvärr löste det inte mitt problem, dvs att få datorn/simulatorn att upptäcka min radio. Jag undrar om jag har korrekt kabel? Den ser ut så här:
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7835.jpg
Visningar: 1
Storlek: 498,0 KB
ID: 515465Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7836.jpg
Visningar: 1
Storlek: 488,5 KB
ID: 515466Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7837.jpg
Visningar: 1
Storlek: 404,7 KB
ID: 515467

      Det som är lite oroande är att sändaren vaknar till liv när jag stoppar in kontakten, men sen slocknar den igen om jag inte jucklar med den. Så kanske det är ett glapp mellan kabeln och sändarens DSC port?

      Kommentar

      • Thomas

        • jun 2006
        • 7673

        #4
        Den där kabeln verkar inte vara riktigt rätt, min är som en vanlig stereoplugg....

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20240905_170214.jpg
Visningar: 1
Storlek: 924,3 KB
ID: 515468
        Retroholic!

        Kommentar

        • Mr.Bob
          • aug 2017
          • 692

          #5
          Matajen, du är inte säker på att det är en laddkabel det du har där ??

          *redigerad*
          Senast redigerad av Mr.Bob; 2024-09-05, 20:36.

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #6
            Ursprungligen postat av Mr.Bob
            Matajen, du är inte säker på att d tak tr är en landslags det du har där ??
            Vad menar du??
            Retroholic!

            Kommentar

            • Mr.Bob
              • aug 2017
              • 692

              #7
              Ursprungligen postat av Thomas
              Vad menar du??
              *redigerad*

              Fingrarna ville inte jobba med telefon och lat som man är ibland så kollade jag inte alls vad som stod haha.. Autocorr hjälper inte heller till så mycket!

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #8
                Ursprungligen postat av Mr.Bob
                *redigerad*

                Fingrarna ville inte jobba med telefon och lat som man är ibland så kollade jag inte alls vad som stod haha.. Autocorr hjälper inte heller till så mycket!

                Haha!!

                Been there, done that...
                Retroholic!

                Kommentar

                • Matajen
                  • aug 2024
                  • 3

                  #9
                  Ursprungligen postat av Thomas
                  Den där kabeln verkar inte vara riktigt rätt, min är som en vanlig stereoplugg....

                  [ATTACH=CONFIG]78099[/ATTACH]
                  Du har nog rätt. Jag måste leta vidare i gömmorna!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...