Flyga från trädgården, vilket plan?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Petrik59
    • jan 2008
    • 80

Ursprungligen postat av irodim
    Tack för svaren!

Jag har kollat på den bloggen och han använder en "nyckelringskamera" från priskungen. Det är ungefär ett sånt plan som på bilden jag är intresserad av. Hittar inga ritningar men det ser ju enkelt ut att bygga så jag har bestämt mig för att bygga ett liknande plan som jag hittar på själv.

Det ena problemet som har uppstått när jag bygg liknande plan är hur man ska fästa motorn på pinnen. Det blir aldrig riktigt bra. Någon som har lite tips?

Mvh
    Kontakta "Buster" konstruktören så får du säkert en ritning, det fick jag.
    Han har även en "Buskflygare" som är ännu enklare att bygga.
    En med lite spetsiga vingar en bit ned på denna sida.

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Hej,
      Skall du flyga i en liten villaträdgård så är det nog bara en ren 3D-kärra i depron som gäller. Den kan man ju flyga i t ex en mindre gympasal så den borde funka även i trädgården.
      Att flyga utanför din egen trädgård - alltså över annan bebyggelse - må vara spännande och utmanande men jag kallar det nog snarare ansvarslöst, tyvärr. Även en liten kärra kan göra ont om den ramlar ner på en människa - kanske t o m med motorn i full fart och då kan propellern göra större skada på t ex en hand än vad man kanske tror.
      Så skall du flyga "högt" utanför ordinarie flygfält så gör det på större ytor - t ex fotbollsplaner, åkermark eller annat liknande.
      Hälsningar
      Roger

Kommentar

Arbetssätt...