Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej,
Har aldrig sett depronflak hos Classe så det kan ni nog glömma.
Har ni kollat med Autopartner i Eskilstuna ? Dom har depron hemma emellanåt.
Hälsningar
Roger
Nu är jag inne på att exprimentera med cellplast och egenbyggd skärare av element-tråd osv. Läste på svensktmodellflyg att element-tråd kunde finnas på clasohlson, hittade dock inte på deras sida. Någon som vet bättre eller kan tipsa om annat ställe som kan ha?
Nu är jag inne på att exprimentera med cellplast och egenbyggd skärare av element-tråd osv. Läste på svensktmodellflyg att element-tråd kunde finnas på clasohlson, hittade dock inte på deras sida. Någon som vet bättre eller kan tipsa om annat ställe som kan ha?
Jo jag hittade det med efter ett tag, men elfa är så dyra (oftast) på allt så jag letade vidare.. kollade på conrad.se och hittade motståndstråd där, har en annan tråd på det ärendet.
Såg nu också att 0.3mm tråden på elfa är 195m på en rulle så det lär ju räcka ett tag
Kolla på www.ebeco.com och sök återförsäljare i Göteborg. Det finns flera i Göteborg.
Har de inte hemma tar det ett par dagar eftersom Ebeco har ett lager i Göteborg.
Hej Fender,
Kolla svaret en bit ovan från Ask - han nämner också Ebeco.
Men problemet är att många av deras ÅF har aldrig depron hemma och skall dom ta hem så är det en förpackning med åtskilliga flak och det är sällan vi modellflygare brukar köpa en hel förpackning..
Hälsningar
Roger
Bättre sent än aldrig....
För Stockholms-boende:
KakelPalatzet i Bromma har både vit o grå Depron.
Grå depron 3 mm 120x80cm 50:-
Grå depron 6 mm 120x80cm 80:-
Vit var några tior dyrare per styck, minns inte exakt...
Vit depron 3 mm 120x80cm 80:-
Vit depron 6 mm 120x80cm 98:-
I rimlighetens namn måste det vara rejält vinstmarginal någonstans i kedjan, men de har väl insett vad folk är beredda att betala för det. Jag betalade i alla fall snällt.
Finns det ingen kopia av depron - något material med i princip samma egenskaper men utan varumärket depron?
Kommentar