Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Snart sommar, därför skall jag försöka laga min halvskala Paritech Fox
Usch, det är trist att se den fina kärran i det tillståndet.
Men skönt att den har legat till sig så pass att du känner dig mogen att börja fixa till den...
Klart att den skall lagas med glasfiber/kolfiber och epoxi.
Rejält sönderslagen, batterierna också kass bara där 6000kr i kostnad.
Tyvärr blir det inte med avtagbar nos som jag kommer att laga den, tyckte inte att det var en bra idé i allafall, känns som att jag kan vara utan de 30cm som man sparade i längd.
Balsa regn
Kroppen hade delat sig men nu är den ihop och slipningen påbörjad, spejade grund på för att se ojämnheter som skall spacklas och slipas innan glasfiber läggs på.
Lite uppdatering om hur det går med återskapandet av Foxen.
Undersidan lappad och klar för spackling och målning.
Ovansidan lappad och klar, samt cockpiten återställd som den var förut.
Skall påbörja att installera servo i fenan och där är jag idag.
Då var elektroniken installerad och det återstår endast att montera huven. Sedan väntar en tur i det blå, kanske redan nästa helg. Är sjukt flygsugen skall ni veta.
Du kan tage det helt rolig, jeg ser du har hyret Svetlana Kapanina til at sitte ved rorpinden. Da skal det nok gå helt bra denne gangen. Og du får set hvad den er god for.:concern:
Kommentar